Jak se zavděčit (nejen) koncem roku všem zaměstnancům?

Podle známého rčení je těžké se zavděčit vždy a všem. Obchodní zkušenost ale praví, že dárkové certifikáty umožňují firmám udělat radost téměř všem, nejčastěji tedy svým zaměstnancům.

Liší se od předplacených nebo debetních karet v tom, že mohou být směněny pouze za služby nebo zboží - nemají hotovostní hodnotu.

Takovou hotovost, kterou si dáte do peněženky, vedle té, kterou jste si právě vyzvedli v automatu, nebudete za chvíli schopni rozlišit od té, kterou jste dostali od firmy. Dárkový poukaz je ale trochu jiný šálek kávy a v peněžence zaujme jistě důstojnější místo. To je zásadní rozdíl, proč dáme raději někomu poukaz než hotovost. 45 % respondentů průzkumu v této oblasti je toho názoru, že dárkové certifikáty jsou efektivnější, než hotovost. Pouze 11 % si myslí, že by ji více potěšila hotovost.

V minulých letech si dárkové poukazy vysloužily stigma toho, že nejsou osobní a zaměstnavatelé, kteří je rozdávali, byli považováni za málo kreativní. To je již minulostí. Manažeři šetří poukazy čas, neboť se nemusí složitě zabývat tím, jak hmotně ocenit své nejlepší zaměstnance – místo toho jim dají na výběr. Tvrdí, že zaměstnanci reagují mnohem pozitivněji, než například na standardní čepice, trička apod.

-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine