Jak se stát skutečným lídrem zákaznické zkušenosti

Lidé, kteří pracují v oblasti zákaznické zkušenosti, mají často k dispozici jen omezené zdroje a pravomoci. Jaké rysy by tedy tito lidé měli mít, aby v zákaznické zkušenosti mohli uspět?

První a zásadní věc, kterou potřebujete, abyste vůbec byli schopni zlepšovat zkušenosti zákazníků s vaší společností, je empatie. O tom totiž oblast zákaznické zkušenosti přece je.

Ilustrační snímek

Klíčové je  umět vžít se do pozice lidí a také pozorně naslouchat, abyste poznali, co chtějí říct. Možná to totiž neříkají přímo, a proto nestačí jen číst výsledky průzkumů. Empatie vám pomůže správně se rozhodnout, říká článek na webu business2community.com.

Skuteční lídři zákaznické zkušenosti vynikají v následujících třech dovednostech.

Znají svůj byznys

Pokud nevíte, jak měřit jednotlivé transakce a celkový výkon vašeho podnikání, jste ztraceni. Pokud chcete odhalit zásadní dopady a příčiny, musíte se ponořit do čísel.

Data jsou dobrým služebníkem. Sama o sobě však nestačí – musíte také umět navrhnout kroky, které povedou ke zlepšení a k lepším číslům. Musíte dokázat revidovat problémy a procesy, myslet kriticky a umět nalézt a vykonat nápravné kroky, které povedou ke zlepšení.

Jsou flexibilní

Lidé, kteří prosazují a budují zákaznickou zkušenost, se musejí umět rychle adaptovat. A také rychle řešit témata, která vyvstanou.

Dnes to může být například o revidování klientské korespondence, protože si někdo důležitý uvědomil, že zákazníkům do schránek doopravdy chodí. A zítra už se snažíte zjistit, proč došlo k velkému propadu online konverzí nebo nových prodejů – musíte se prostě neustále snažit a neúnavně hledat informace a poznání.

Jsou mistři komunikace

Musíte být skvělí ve shromažďování nezbytných informací. Poté, co je analyzujete, však musíte předat své závěry ostatním. Musíte zajistit, že se odehraje skutečná změna. A to není snadné, protože musíte vyjednávat, ovlivňovat a přesvědčit ostatní.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com