Jak se prosadit jako kouč?

Ilustrační snímek

Jako manažeři jste si v rámci svého rozvoje pravděpodobně vyzkoušeli koučování v roli koučovaných. Řadu z vás to zaujalo natolik, že jste se o koučink začali zajímat více a uplatňovat jej při řízení svých podřízených. Někteří z vás se dokonce stali kouči na plný úvazek a nabízejí různé druhy koučování jednotlivcům nebo firmám. Prosadit se jako samostatný kouč však není jednoduché, vyžaduje to silné podnikatelské dovednosti. Mnozí koučové navíc při propagaci své značky opakují stále tytéž chyby. Na blogu Mezinárodní federace koučů (ICF) na to upozornil William Arruda, jemuž časopis Entrepreneur přiřkl přezdívku Personal Branding Guru. Arruda pomáhá koučům s budováním jejich značek již více než deset let a největší chyby podle něho zahrnují:

1. Starý web

Koučové si stále plně neuvědomují, že design webových stránek je v dnešní době zásadním kritériem pro rozhodování o důvěryhodnosti firem. Již dávno to není jednostranný komunikační kanál pro sdělování základních informací. Může to být nástroj pro pravidelné interakce s důležitými lidmi a decision makery. Zastaralý web poznáte podle toho, že jej nemůžete sami upravovat. Neumožňuje vám komunikovat s komunitou soustředěnou kolem vaší značky a není součástí vaší strategie pro využití sociálních médií. Tvoří jej především psaný text, chybějí obrázky a videa.

2. Nejasné zaměření

Nabízíte široké portfolio koučovacích služeb pro nejrůznější cílové zákazníky? Pak se nedivte, že máte problémy se získáváním klientů. Ve skutečnosti platí, že čím úžeji dokážete vymezit svou cílovou skupinu, tím jsou vaše šance na získání klientů větší. Nejúspěšnější koučové dokáží popsat své zaměření a svou cílovou skupinu velice podrobně. Veškeré své snahy pak soustředí na tuto úzkou skupinu potenciálních zákazníků.

3. Nepoužíváte LinkedIn

Pokud sice máte profil na této sociální síti, ale už jste jej nenavštívili po dlouhé měsíce, připravujete se o obchodní příležitosti. Největší světové profesní sociální síť je ideálním místem, kde můžete budovat identitu své značky a oslovovat potenciální klienty. Můžete si zde také získat důvěru jako expert na koučování, když budete pravidelně zveřejňovat odborné články.

4. Přílišné soustředění na marketing

Klíčem k úspěšnému marketingu vaší koučovací praxe je sdílejí obsahu – content marketing. Zároveň byste však neměli marketingem ztrácet příliš mnoho času. William Arruda doporučuje vytěžit maximum z obsahu, který již máte. Opakovaně jej sdílejte se svou komunitou. Pokud chcete vytvářet nový obsah, zvažte spojení s kolegou či kolegy, kteří pak budou váš obsah také sdílet.

5. Snažíte se prodávat koučování

William Arruda vysvětluje, že vaši klienti si nekupují koučink, ale řešení svých problémů. Tím řešením je vaše osobní značka, nikoli obecná nabídka koučování. Koučování dnes na trhu nabízí téměř kdokoli, vy se musíte odlišit svými jedinečnými a prověřenými řešeními.

-kk-

Zdroj: ICF - International Coach Federation - portál mezinárodní federace koučů (ICF)
Zobrazit přehled článků ze zdroje ICF - International Coach Federation