Jak se neznemožnit před svým týmem

Ilustrační snímek

Existuje množství rad a pouček o tom, jak se stát skvělými lídry a dobře vést svůj tým. Způsobů, kterým se vyhnout, abyste nepodkopali své postavení a respekt svého týmu, je naštěstí už o něco méně. Tomuto tématu se nedávno věnoval server Forbes.com v článku s názvem „8 způsobů, jak se znemožnit jako lídr“. Co tedy nedělat?

Nenarušte důvěru svého týmu

Nikdy svým podřízeným nelžete a ani neslibujte nic, co nemůžete splnit. Důvěra týmu k vám je velmi křehké pouto, které snadno takovým jednáním narušíte.

Nebuďte sobci

Výkon týmu, není jen vaším přínosem, ale výsledkem každého člena. Sobecké opěvování vlastní slávy jen zpomalí další pokroky. Nezapomeňte své zaměstnance řádně ocenit a udělejte vše proto, aby si v nesnázích uměli napomoci sami.

Nedávejte zmatené úkoly

Přeskakování z jedné aktivity na druhou a nejasná představa o dalším postupu může jen ztížit práci každému v týmu. Promyslete jasně své strategické cíle a určete potřebné kroky k jejich dosažení. Chápe váš tým, co má v následujících dnech, týdnech a měsících dělat?

Nebuďte nepřátelští

Usnadněte svému týmu komunikaci s vámi. Buďte otevření ke všem a všemu a nenechte je vytvořit si špatný dojem. Chcete přeci, aby společné úkoly i problémy projednávali právě s vámi.

Nestanovujte nereálné cíle

Mít vizi je nutnou podmínkou k plnění cílů. Musí být nicméně zcela reálná a ne jen vaší utkvělou představou. Sledujte výkony svého týmu krok za krokem spolu s metrikami, abyste včas přijali opatření a zjednali nápravu.

Nepotlačujte kreativitu a nadšení týmu

Chcete-li, aby váš tým sám překonával hranice a rozvíjel tvořivost v plnění úkolů, ukažte mu svou vlastní energii a vášeň pro práci. Pokud vaše myšlení nebude pružné a kreativní, potlačíte tak nadšení i inovativní myšlení svých pracovníků.

Nezapomeňte myslet o krok napřed

Nedělejte jen to, co je třeba teď, ale myslete strategicky dopředu a pomozte i svému týmu rozluštit budoucí kroky plánu. Nechcete přeci hrát jen dámu namísto šachů?

Není to jen o tom, co říkáte

Nemyslete pouze na sebe a to, co svým kolegům a podřízeným sdělujete, ale zejména na to, jaký dojem v nich vyvoláváte. Komunikaci můžete také účinně personifikovat směrem ke každému individuálnímu členovi týmu. Pocity, které zanecháte, přetrvají déle spíš než vlastní informace, které předáváte.

A jak vedete svůj tým vy?

-bn-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com