Jak se mění byznys v právním odvětví: Příběh velké transformace (3/3)

Ilustrační snímek

O právnících si občas lidé myslí, že sami sebe pokládají za střed vesmíru. Občas tomu tak může být – a proto je důležité, aby si i partneři advokátní kanceláře uvědomili, že když budou všichni spolupracovat, budou moci svým klientům pomáhat i s řešením daleko komplexnějších problémů, než mohli předtím. A klienti tuto strategickou hodnotu vidí v tom, že od právnické firmy dostanou balíček dovedností, který si poradí i s řešením nových problémů.

Senior partneři se nyní musí naučit víc se ptát. Měli by se ptát i na věci, které nepatří do jejich hlavní oblasti odbornosti. Odpovědi, které dostanou, jim pomohou identifikovat skutečně palčivé problémy, které klientův byznys má. Díky tomu budou moci poskytovat přesně takové služby, jaké klienti potřebují, tvrdí web mckinsey.com.

Spolupráce posunuje právnické firmy blíž k poradenství

Někdy jsou technologie a vizualizace dat stejně důležité jako znalost práva. Některé problémy zkrátka nevyřešíte, pokud nebudete schopni nabídnout a využít více znalostí a dovedností. Z původně právního problému totiž často vyvstanou dalekosáhlejší problémy a výzvy. Tak například projekt, který měl pomoci klientovi lépe koordinovat a řídit aktivity po celém světě proto, aby vždy stihl důležité termíny a lhůty, navázal na řešení problému, jak sledovat udělené licence. A někdy je až překvapivé, jak k jádru věci se dostanete. Někdy se totiž ukáže, že nejhlubším přáním manažerů ve firmě je mít lepší život. A právě to jim umožní efektivnější procesy, se kterými nebudou mít tolik starostí. Abyste uspěli, musíte zkrátka a dobře poslouchat, co váš klient potřebuje. Ptejte se na to a pak mu ukažte, jak mu s tím dokážete pomoct.

Prodávat právní služby už nestačí

Změna je hlavně v tom, jak pracuje tým. Jde v podstatě o to, jak celá firma funguje. Být velmi dobrý klasický právník, to už prostě nestačí. Lidé se musí na problémy nyní dívat jinak – a také koneckonců musí řešit i trochu jiné problémy. Proto se dnes cení zkušenosti z různorodých odvětví. Statistika a právo? To dnes právní firmy potřebují a hledají i u absolventů. Jenom takoví lidé totiž firmám umožňují řešit nové, více rozmanité problémy.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Články v sérii

Aktuální

Jak se mění byznys v právním odvětví: Příběh velké transformace (1/3)

Aktuální

Jak se mění byznys v právním odvětví: Příběh velké transformace (2/3)

Aktuální

Jak se mění byznys v právním odvětví: Příběh velké transformace (3/3)