Jak rozpoznat signály nových příležitostí?

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Společnou vlastností úspěšných podnikatelů je schopnost odhalit a zúročit příležitosti tam, kde je ostatní nevidí. Ale jak je to možné? První mylnou představou, jak uvádí server Fast Company, je domněnka, že nové možnosti jsou jako otevírající se dveře, za kterými je něco nového a nepoznaného. Ve skutečnosti je těch dveří spíše více a s každými dalšími získáváme více poznatků a blížíme se stále více k vytouženému přístavu nové příležitosti (pozn. opportunity, z latinských slov „ob“ – myšlenka a „portus“ – přístav). Kolika dveřmi je třeba projít?

První dveře se otevírají spolu s vaší nechutí dívat se na stávající situaci kolem vás, ačkoliv víte, že může být lepší. Nespokojenost je hybnou silou pokroku. Tím, že si ji uvědomíte, už ve skutečnosti držíte ruku na klice směrem k žádaným změnám. Promluvte si o svých pocitech s kolegy i nadřízenými.

Druhé dveře rozrazíte dokořán, jakmile poprvé narazíte na potíže. Nedává vám to smysl? Obtíže vás ale donutí, abyste budovali svou znalost, poznali lidi, kteří vám podají detailnější informace a díky tomu získáte potřebný nadhled, který vás jen ujistí ve (ne)správnosti vašich záměrů. Typickou obtíží je odmítnutí přidělení dostatečného rozpočtu na váš projekt. Co uděláte dál?

Třetí dveře vás staví do situace, kdy si uvědomíte, že i zcela protichůdné řešení může být nejvhodnější variantou. Jedna technická společnost vytušila potřebu lepšího odvětrávání svých prostor, a zatímco odborník navrhoval zrychlit výkon stropních ventilátorů, společnost se rozhodla jít opačnou cestou a namísto zvýšení rychlosti malých ventilátorů, raději pořídili pomalejší, ale zato větší zařízení. Jak můžete uplatnit své poznatky, abyste vytvořili něco nového a proti všem očekáváním?

Čtvrté dveře představují chvíli, kdy byste se měli věnovat přizpůsobení a doladění detailů vašeho řešení. Testujte jej a věnujte velkou pozornost zejména reakci zákazníků. Mohou jejich poznatky získané zkušenostmi s produktem nějak ovlivnit a upřesnit jeho podobu?

Jakmile dosáhnete vytouženého přístavu, všichni o vás budou psát jako o inovační senzaci. Vy však budete vědět, že cesta k dosažení úspěchu byla zdlouhavá a náročná. Pro vás navíc není konečná, pouze končí tam, kde se další dveře otevírají. Víte, co je za nimi?

-bn-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace