Jak řídit něco, co sami neumíte

Manažer, který postupuje na vyšší pozice, se v určitém bodě své kariéry může dostat do situace, kdy bude mít na starosti řízení odvětví, v němž sám nepatří mezi odborníky. Může propadnout obavám, že nebude schopen řídit něco, co by sám nedokázal dělat. Jak v takovém případě postupovat?

- Seznamte se s nejdůležitějšími úkoly a termíny jejich splnění. Udrží to vaše soustředění na koncový produkt. Pak můžete klást otázky ohledně procesu dosahování vymezených cílů.

- Učte se klást správné otázky, nikoli odhadovat odpovědi. I bez toho, abyste dokonale znali daný obor, můžete klást otázky typu: Jak víte, že to a to je pravda? Co budete dělat, když nastane to a to? Co s tím a tím dělají ostatní organizace?

- Spojte zaměstnance s jejich „zákazníky“. Vaši lidé mohou dělat práci, které ostatní jen těžko rozumějí, většina lidí však pozná, zda dostává, nebo nedostává, co potřebuje. Vaším úkolem je spojit váš tým se zákazníky (nebo dalšími odděleními ve firmě), pro které jsou určeny výsledky jejich práce.

- Suďte podle toho, co víte. I když nebudete přesně rozumět všem součástem práce svých podřízených, určité znát budete. Je v pořádku vyvozovat závěry z toho, čemu rozumíte.

- Ptejte se podřízených, jak jim můžete nejvíce pomoci. Může se vám dostat odpovědí, na které byste sami nikdy nepřišli.

-kk-

Zdroj: U.S. News & World Report - americký web věnovaný vzdělávání, zdraví, financím a kariéře
Zobrazit přehled článků ze zdroje U.S. News & World Report