Jak poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu

Říkat zaměstnancům, jak se mají zlepšit, je vždy důležité, ale nikdy příliš příjemné. Článek proto přináší několik rad, jak přijít s konstruktivní kritikou.

Jak začít rozmluvu

- Zkuste si domluvit schůzku mimo pracoviště. Vy i zaměstnanec tím získáte čerstvý pohled na věc, nemluvě o soukromí a důvěrnosti vašeho rozhovoru.

- Komunikujte a připravte se. Jediná cesta, jak dosáhnout změny chování, je vyčlenit si určitý čas na celý proces a ujistit se, že obě strany budou co nejlépe připraveny.

- Vytvořte skutečný dialog. Nesměřujte celý rozhovor k tomu, v jakých oblastech zaměstnanec nedosahuje nejlepších výsledků.

- Soustřeďte se na budoucnost. Určete si měřitelné cíle a průběžně sledujte, jak se jich daří dosahovat.

Jak dosáhnout rovnováhy

Zpětnou vazbu neposkytujte jen příležitostně, ale neustále. Buďte ke svým podřízeným upřímní. Zároveň vyvíjejte přiměřený tlak na změnu.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com