Jak posílit spolupráci, když je váš tým virtuální

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Dnes jsou týmy často rozptýleny. Už dávno není standardem, že by celý tým pracoval v jedné budově, natož pak v jedné kanceláři. Jak u takových týmů posílit společného ducha a nastartovat efektivní spolupráci? Web management.about.com má pro nás užitečné tipy.

1) Spojte svůj tým silnou vizí

Pokud je váš tým geograficky rozptýlen a spolupracuje na dálku, je důležité propojit jej společnou a silnou vizí. Musíte zajistit, aby vaši spolupracovníci nežili jen ve svých bublinách. Potřebujete, aby si uvědomovali, jaké dopady má jejich práce na ostatní. Každý pracovník také musí vědět, že všichni, i on, pracují na společném cíli. Samozřejmě musí vědět, co tímto cílem vlastně je. Společná vize pak každému dá důvod, proč ostatním zavolat, proč se ujistit o tom, jak projekt postupuje a také proč se snažit, aby spolupráce byla i na dálku efektivní a hladká.

2) Udělejte z porad příležitosti k rozvoji

I když je tým v jedné budově, musí se pravidelně setkávat. Kromě toho se manažeři snaží s každým ze svých podřízených setkávat i mezi čtyřma očima. A pokud váš tým dělí velké vzdálenosti, je potřeba pravidelně se informovat o to naléhavější. Tým musí mít jasno v tom, jaké jsou priority a musí se vzájemně informovat i o svých potřebách a aktuálních problémech.

Pravidelná setkání jsou důležitá pro atmosféru důvěry mezi pracovníky a manažerem. Porady by měly být každý týden – a na každé by se vaši podřízení měli od sebe navzájem něco naučit. Pro každou poradu určete toho, kdo ostatním krátce řekne, na čem v poslední době pracoval. Odborníci na různé oblasti díky tomu lépe pochopí, co se na jiných místech vaší organizace děje. S lepším pochopením všech procesů se postupně stanou více angažovanými pracovníky.

3) Telekonference mohou být zábava

Manažer může čas od času každému odeslat malý, osobní dárek. Když pak začne telekonference, nechte všechny rozbalit svůj dárek. Každý dárek by se měl nějak vztahovat k tomu, kdo jím byl obdarován – může se týkat záliby nebo pracovní role dotyčného.
 
-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace