Jak podpořit loajalitu zaměstnanců

Ilustrační snímek

Než se z dobrého zaměstnance stane člověk loajální vůči svému nadřízenému, obvykle sám sobě položí několik otázek. Odpověď pak určuje, zda se na pracovišti vytvoří dlouhodobý produktivní vztah, kdy je manažer vnímán také jako leader.

1. Jste zodpovědní, může se na vás podřízený spolehnout?

Řeknete předem, co uděláte? Nebo postupujete takříkajíc bez varování? Lidé zkrátka chtějí vědět, že manažer dostojí tomu, co řekne.

2. Jste upřímní?

Vídají vás podřízení jako člověka, který řekne, jak se věci mají? Právě to určuje, zda vám budou věřit.

3. Jste kompetentní?

Podřízení vás budou posuzovat, a to jak vaše technické a profesní znalosti, tak vaše schopnosti a zkušenosti, kvalitu rozhodování, atd.

4. Jste zaměřen na svoje zaměstnance?

Manažeři získají body tím, že ochotně řeší problémy svých lidí, ale i jejich cíle. Podle tématu hovoru se zaměstnancem lze rozpoznat, jak dobrý vztah mezi sebou mají.

5. Mají vás rádi?

Zaměstnanec je ochoten pracovat opravdu tvrdě, pokud má svého nadřízeného rád. A řád má takového šéfa, který má o své zaměstnance upřímný zájem. Pokud tedy chcete získat pozornost svých lidí, musíte se o ně opravdu zajímat.

-th-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com