Jak nenechat kariéru, aby vám zruinovala osobní život?

Ilustrační snímek

V některých společnostech prostě neexistuje čas, který by nebyl nějak spojen s prací. Podle studie, kterou zpracovala Hay Group, se každý druhý zaměstnanec domnívá, že je na něj naloženo tolik práce, že to dlouhodobě nedokáže zvládnout. Najít práci, která by umožnila uspokojivý osobní život, evidentně není nijak jednoduché.

Nekonečná mizérie

Profesionálové, kteří v práci tráví příliš mnoho času a na práci myslí už od probuzení, daleko častěji zneužívají drogy, příliš pijí a přejídají se. Mají zdravotní problémy a jsou také méně šťastní. Proto se web businessknowhow.com rozhodl nabídnout několik tipů, jak minimalizovat negativní vlivy, kterými může kariéra ohrožovat osobní život.

Nemrhejte svým časem

Když jste v kanceláři, využijte každý moment produktivně. Musíte být tak produktivní, jak jen to je možné, protože jedině tak nebudete muset pracovat přesčas. Diskuze s kolegy týkající se výsledků včerejšího zápasu nebo pomalá, rozvláčná procházka pro kávu a zpět... to vše vás stojí čas. Také je nelogické stavět vlastní sebeúctu na tom, kolik hodin strávíte v práci. Skutečným úspěchem je dělat věci efektivně.

Lepší výkony podáte i díky přestávkám

Když byl stejný, čtyřicetiminutový úkol zadán dvěma skupinám studentů, dosáhli lepších výsledků ti, kteří byli během řešení úkolu třikrát vyrušeni. Výzkumníci je při každém vyrušení požádali, aby si zapamatovali několik číslic. Tyto pauzy studentům umožnily na chvilku zaměřit pozornost na něco jiného, než co byl jejich hlavní úkol.

Závěr je jasný: žádné nekonečné pracování, pauzy jsou důležité. Zkuste aspoň 3 večery v týdnu věnovat něčemu jinému než práci nebo myšlenkám na ni. Takže žádné e-maily ani telefonáty. Dost možná pak budete v práci dosahovat lepších výsledků.

Fyzické cvičení

Cvičení snižuje míru stresu a úzkosti. Je to dobrý způsob, jak vyhnat z hlavy myšlenky na pracovní povinnosti. A bonusem pro vás bude štíhlejší postava.

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How