Jak napravovat nedostatky druhých

Když přijde na odstraňování nedostatků druhých, manažeři často zjišťují, že je to složitější úkol, než se může na první pohled zdát. Nejčastěji manažeři volí diskusi o nedostatcích s podřízenými. Mezi další běžné postupy pak patří dodatečné školení, podpora a pravidelné porady.

Důležité je poskytovat relevantní zpětnou vazbu a pak dát zaměstnanci rozumný čas na změnu chování. Často není dodatečný trénink potřeba. Změna chování vyžaduje, aby zaměstnanec znal přesná očekávání nadřízených a důsledky svých činů. Nejdůležitější je problémy neignorovat.

Přesto může nastat případ, kdy nedostatky zaměstnance odstranit nelze. Daný zaměstnanec už mohl dosáhnout svých maximálních limitů a pak je třeba buď snížit očekávání, nebo jej nahradit jiným. Pokud jste poskytli všechny potřebné nástroje, formulovali svá očekávání, případně zajistili dodatečné školení a zaměstnanec nedokáže ani přes to dostát požadavkům své funkce, nechte jej jít.

Může nastat situace, kdy zaměstnanec své úkoly nedokáže již dále zvládat. Úkolem manažera je vždy odhalit tuto skutečnost co nejdříve. Je to výhodné pro obě strany. Zaměstnanec neúspěšný v jedné organizaci může být velice úspěšný v jiné a manažeři by mu měli tuto možnost zajistit.

-kk-

Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com