Jak nám vizualizace pomáhá nacházet praktické poznatky

Samotná data jsou pro nás často nevyužitelná. Potřebujeme je zformátovat tak, abychom z nich mohli získat užitečné závěry.

Když data proměníme například v graf, samotná data se nijak nezmění. Změní se pouze způsob, jak je vidíme. Dlouhé seznamy čísel nám totiž nepředají informace. Proto si musíme data vizualizovat. To je totiž způsob, jakým náš mozek chce a umí data zpracovávat.

Například v online marketingu dovedeme měřit téměř všechno. Z dat však potřebujeme získat užitečné informace, aniž bychom se nechali paralyzovat jejich velkým objemem. Podle článku na webu business2community.com má vizualizace dat tyto účely:

  • možnost zpracovat velká množství dat v určitém měřítku,
  • možnost odpozorovat trendy, porovnávat a nacházet kontrasty,
  • možnost odhalili poznatky a otázky, které bychom jinak přehlédli.

Proč tabulky nestačí

Tabulky nejsou nejvhodnější metodou vizualizace dat. Je totiž poměrně obtížné porovnávat řádky a sloupce, které nejsou blízko sebe. Když však tatáž data dáme do sloupcového grafu, je to o dost lepší.

Vezměme si například měřítko nazývané zobrazení, imprese. To nám říká, kolikrát byla reklama viděna návštěvníky webové stránky. Toto číslo samo o sobě moc neříká. Pokud přidáme dimenzi – například město, ve které byla reklama viděna, je to o trochu lepší. Začneme tak získávat podrobnější a mnohem užitečnější soubor dat.

Autoři článku například po několika krocích zjistili, že ve 2 městech ve Velké Británii lidé často vnímají reklamu jedné firmy, ale přitom nemají poblíž pobočku, kterou by mohli navštívit. Takový poznatek už umožní odhalit nové obchodní příležitosti.

Klíčem k vizualizaci dat je tedy vědět, na jaké otázky se musíme ptát. Důležité je neustále hledat mezery a slabiny v našem souboru dat a rozhodovat se, co s nimi udělat dál.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com