Jak na to, aby vaši zaměstnanci byli angažovaní a zapálení

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Výzkumy potvrzují něco, co se může zdát samozřejmým: nadšený a vysoce angažovaný zaměstnanec je mnohem více produktivní. Skutečně angažovaný je však maximálně každý třetí zaměstnanec, v ČR dokonce méně než každý desátý. Pamatujte na to, že ne každý má povahu na to, aby byl skutečně vášnivě zapálený. Začněte tím, že ukážete, jak zapálení jste vy sami, navrhuje web management.about.com.

Poznejte lidi, které chcete nadchnout

Ačkoliv si mnoho manažerů myslí, že angažovanost zaměstnanců je zabezpečena tím, že mají smysluplnou práci a příležitosti k seberozvoji, pravdou je, že pro angažovanost neexistuje žádný obecně platný vzorec. Lídr by měl porozumět svým zaměstnancům, protože jde o komplexní osobnosti. Musí znát jejich silné stránky a přednosti, ale také jejich hodnoty a priority. Bez důkladné znalosti jednotlivce budou vaše snahy o podnícení angažovanosti slepé a úspěchy budou věcí náhody.

Pomoci může, když se s každým aspoň jednou do měsíce setkáte. Naplánujte taková setkání ideálně hned teď. Vezměte si papír a rozplánujte hodinové sezení s každým z vašich podřízených. Bude to 60 minut o nich a pro ně. Ukažte jim, že opravdu chcete poznat jejich potenciál. Ve výsledku jim pak nabídnete správné příležitosti. A abyste výsledky takové snahy ještě posílili, je dobré zavést nějaký hodnotící proces.

Vyberte ty zapálené... a dodejte jim nadšení

Někteří lidé prostě už od přírody nejsou vášniví, s čímž nic neuděláte. Mohou být odborně velmi zdatní, ale skutečné nadšení jim prostě chybí. Pak se musíte rozhodnout, zda chcete tým složený pouze z nadšených a angažovaných pracovníků, nebo zda budete tolerovat i kolegy, kteří nikdy příliš angažovaní nebudou.

A jak se chovat k zaměstnancům, kteří mají potenciál být nadšení a angažovaní? Nejprve zajistěte, že dělají to, co skutečně milují – a ne pouze to, co jim jde. Ne vždy je to totiž totéž. Za druhé musíte být svým zaměstnancům k dispozici. Podporujte je a uznávejte jejich úspěchy a úsilí. Ocenění by měla být také individuálně nastavena – opět potřebujete své podřízené opravdu dobře znát.

Příklady z praxe si můžete přečíst zde: Angažovanost zaměstnanců: Tipy ze společnosti SABMiller

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace