Jak na komunikační dovednosti

Komunikační dovednosti jsou velice důležité pro úspěšný styk se zákazníky. Přesto řada firem považuje kurzy komunikačních dovedností za zbytečné. Domnívají se, že už o nich každý slyšel. Ve skutečnosti však problém není v komunikačních dovednostech, ale v tom, jak se jim lidé učí.

Existují dvě základní složky komunikačních dovedností: (a) samotné dovednosti a (b) záměry, s nimiž je lidé využívají. Mnoho lidí se učí komunikačním dovednostem z manuálů. A mnoho manuálů zdůrazňuje buď komunikační dovednosti, nebo záměry – nikoli však obojí. Z tohoto důvodu často selhává to, o čem se domníváme, že je školení komunikačních dovedností.

Třetí důležitou složkou školení komunikačních dovedností je praxe. Zaměstnanci by měli mít možnost učit se komunikaci v konkrétních případech. Důležité je naučit se soustředění na druhé lidi přes osobní neklid, naslouchání přes stížnosti a omluvy, podpoře přes pobouření. Interakcemi projdete úspěšně díky důvěře ve vlastní záměry a dovednosti. Této důvěře se naučíte právě díky praxi. Toto jsou klíčové předpoklady úspěšných komunikačních dovedností:

- Užitečný záměr, jako je porozumění druhým a spojení s nimi.

- Využití dovedností, které dokáží komunikovat váš záměr.

- Praktikování komunikačních dovedností a záměrů, i když to může být někdy nepříjemné.

Hledejte proto školení, které poskytne všechny tyto tři aspekty a učte se komunikačním dovednostem, které potěší vaše zákazníky a zvýší vaše příjmy.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How