Jak mluvit s médii (i když nechcete)

Viděli jste příliš mnoho dobře míněných rozhovorů, roztrhaných na kousky během 60 minut? Slyšeli jste o kolezích, které chybně citovaly místní noviny? Bojíte se médií? Práce s médii není žádný piknik, avšak pokud ji děláte strategicky, mohou média zvýšit viditelnost vašeho podniku a zesílit vaše postavení jako odborníka ve svém oboru. Mít strategii, aby si vás reportéři všimli, je pouze první krok. Když se o vás začnou zajímat, potřebujete plán, jak s nimi efektivně spolupracovat:
- *Dělejte domácí úkoly* – musíte vědět, ke komu mluvíte, média nejsou jednolitá; zjistěte si informace o reportérovi; pamatujte na to, koho chcete oslovit, jaké je vaše cílové publikum; buďte jasní a srozumitelní, mluvte jednoduše; buďte si vědomi rizik zveřejnění, chybná citace je jen jedno z nich.
- *Cvičte* – nikdy se s médii nesetkávejte nepřipravení; musíte vědět, co chcete vzkázat a jak; můžete projít mediálním výcvikem.
- *Vybruste své prezentační dovednosti* – na vzezření záleží; zbavte se také všech rozptylujících návyků: výplňkových slov, přehnaných gest apod.
- *Nebuďte kamarádští, ale buďte zdvořilí* – reportéři nejsou vaši přátelé, jsou to profesionálové; zacházejte s nimi tak, jak byste chtěli, aby oni zacházeli s vámi.
- *Zhodnoťte svůj výkon* – buďte k sobě čestní a upřímní; je na vás, aby reportér porozuměl všemu, co říkáte.

-ba-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs