Jak lépe budovat kontakty

Každý podnikavý člověk ví, jak důležitá je schopnost budování kontaktů. Neznamená to však, že musí obcházet konference a jiné společenské události, třást si rukama s neznámými lidmi a tvářit se jako jejich přítel. Chytřejší přístup spočívá v působení na profesionály z jeho okolí. Důležité je udělat dobrý první dojem.

Budování kontaktů na Internetu zvládnete nejlépe navštěvováním chatovacích místností a on-line fór. Při kontaktování osobně nebo telefonicky se doporučuje shrnout pole vaší působnosti nejlépe do jedné věty. Čím více lidí pak bude vědět, co děláte, tím více spojenců můžete získat. Bude-li vaše snaha o kontaktování budit u ostatních obavy, použijte následující techniky:

- Pokládejte atraktivní otázky. Přátele získáte, pokud s nimi budete mluvit o jejich oblíbených tématech.
- Zdůrazňujte společné zájmy. Pokud oba znáte jednoho člověka, sdělte si například, jak jste se s ním seznámili. Máte-li společnou oblast podnikání, pohovořte o překonávání překážek.
- Udržujte oční kontakt. Nedávejte najevo případnou nervozitu koukáním do země. Snažte se ji přeměnit na pozitivní energii.

Možnosti k vytváření kontaktů hledejte na místech s nejhodnotnějším potenciálem. Vstupte například do místní obchodní komory nebo jiné profesionální organizace. Hledejte způsoby, jak někomu vyjádřit upřímnou chválu. Stále se učte, klaďte otázky. Připravte si krátkou řeč o sobě. Vyrážíte-li na společenskou akci, informujte se předem, kdo bude přítomen. Domluvte se s přáteli, aby vás „zachraňovali“ od zbytečných žvanilů. Při hovoru se neopakujte. Stůjte na vhodném místě, abyste viděli přicházející a odcházející lidi. V malých skupinkách nezapomínejte na oční kontakt.

-kk-
Zdroj: PeerSpectives - americký server věnovaný všestrannému rozvoji firem
Zobrazit přehled článků ze zdroje PeerSpectives