Jak dlouho vám vydrží věnovat pozornost?

Ilustrační snímek

Při prezentaci tématu, které publikum zajímá, vás vydrží nepřetržitě sledovat přibližně 10 minut. Jestliže nejde o něco, co je zaujalo již svým názvem, možná přestanou dávat pozor již po 10 vteřinách.

Pokud zařadíte do prezentace malou „přestávku,“ může následovat další interval v rozsahu 7 až 10 minut, kdy vás opět budou poslouchat. V žádném případě však nepočítejte s tím, že vám vydrží věnovat pozornost déle.

Řešení: Rozdělte prezentaci a vytvořte přestávky

Obvykle jsou prezentace delší než 10 minut, často trvají i hodinu či déle. Proto musíte přibližně každých 7 minut udělat nějakou změnu či vložit přestávku, kdy mohou lidé na chvíli „vypnout.“ Jak na to?

  1. Udělejte skutečnou přestávku. A to zejména, bude-li prezentace delší než hodinová. Nemusí to být 20 minut na kávu, stačí 5 minut na protažení zad.
  2. Vložte interaktivní prvek. Dejte jim třeba malé skupinové cvičení, nebo je požádejte, ať něco prodiskutují se sousedem.
  3. Položte jim otázku. Funguje to jako vhodná mini-přestávka, přitom tím ztratíte jen velmi málo času. Publikum si odpočine.
  4. Změňte svou pozici. Spíše než přecházení sem a tam je vhodné, abyste po několika minutách prezentace přešli do jiné části místnosti a odtud pak pokračovali v prezentaci. Nesmíte to ale dělat pořád, jinak budete spíše působit nervózním dojmem
  5. Změňte téma. Ale jasně jim to řekněte: „Teď bych rád mluvil o něčem úplně jiném: ….“
  6. Vyprávějte jim příběh. To je zaručená cesta, jak si získat pozornost. Lidé rádi poslouchají příběhy, proto jich klidně do prezentace vložte několik. Měly by být krátké a k tématu.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily