Jak bojovat s mobily při veřejných vystoupeních

Stojíte před publikem a uprostřed své řeči si všimnete, že jeden z posluchačů místo vás sleduje svůj mobilní telefon. Že se vám to již stalo? To je velmi pravděpodobné. A příčinou rozhodně nemusí být to, že by vaše řeč byla nudná. Možná si dotyčný hraje hry nebo píše SMS, možná vás ale skutečně poslouchá, dělá si poznámky či o vaší prezentaci rovnou informuje své přátele na sociálních sítích. Ať je to jakkoli, mít před sebou takového posluchače není nijak příjemné.

Co tedy dělat? Máte na svých prezentacích zakázat telefony? To asi nepůjde... Raději se snažte sledovat kontext celé situace. Pokud se telefonu věnuje jen jeden člověk nebo je zjevné, že si posluchači pomocí svých telefonů dělají poznámky, přejděte to. Až když se do telefonů dívají všichni a ještě u toho vypadají znuděně, byste měli o sobě začít pochybovat.

Jestliže vás jedinci s telefony opravdu vyvádí z míry, vyzkoušejte následující praktické techniky, které publikoval server PR Daily.

Přistupte blíže

Mluvte a přitom se pomalu pohybujte směrem k dotyčnému. Nedívejte se mu ale přímo do očí, dívejte se na někoho vedle. Když se pak celá místnost otočí tím směrem, dotyčný vám začne opět věnovat pozornost.

Udělejte změnu

Když vás přestane vnímat více lidí najednou, je čas znovu získat jejich pozornost. Zkuste se na chvíli odmlčet, položit otázku nebo zapojit praktické cvičení. Můžete také vyhlásit přestávku, aby si účastníci vaší přednášky mohli vyřídit, co potřebují.

Pokud to bude vhodné, buďte agresivnější

Zkuste například položit publiku otázku a rovnou se zeptat, zda by vám mohl odpovědět dotyčný „pán, který si hraje s telefonem“. Dáte tak jasně najevo, že telefon je nežádoucí, dotyčný se zastydí a ani ostatní nebudou telefony vytahovat. Pokud někomu přímo zazvoní telefon, můžete například glosovat jeho vyzvánění s tím, že by si je měl vyměnit.

-kk-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily