Jack Welch: Každá prezentace může být zábava

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Schopnost veřejně vystupovat a vyjadřovat se před lidmi je dnes důležitější než kdy dříve. Nezáleží přitom na velikosti publika ani na tom, zda mluvíte k někomu, koho znáte dobře, nebo k někomu, koho vůbec neznáte. Naopak písemné vyjadřování ustupuje stále více do pozadí. Myslí si to alespoň Jack Welch.

Dlouholetý generální ředitel společnosti General Electric (1981-2001) a odborník na rozvoj lídrů, který v roce 2010 založil vlastní obchodní školu Jack Welch Management Institute na Strayer University ve státě Virginia, pravidelně publikuje své postřehy na síti LinkedIn. Tentokrát se zaměřil na to, jak úspěšně mluvit na veřejnosti.

Svou první veřejnou prezentaci přednesl Jack Welch v roce 1964. Mluvil tehdy před třemi stovkami seniorních manažerů ve společnosti GE a bylo to utrpení pro obě strany. Dnes, kdy už má za sebou vystupování před více než milionem posluchačů, jsou pro něj prezentace zábavou. Jako nejdůležitější předpoklady úspěchu se mu osvědčila následující pravidla.

1. Jednoduché sdělení

To, co chcete říci publiku, musí být jednoduché, nikoli však zjednodušené nebo hloupé. Dobrá řeč má jedno stěžejní téma, které vyjadřuje jasným jazykem a pomocí silných argumentů. Své hlavní sdělení byste neměli skrývat v obrovském množství dat ani ve snaze nikoho neurazit. Vaším cílem není dosáhnout toho, aby s vámi všichni na konci souhlasili, ale aby vám rozuměli.

2. Něco nového

Publikum by se z vašeho vystoupení mělo dozvědět něco, co dosud neví. Nemá žádný smysl recitovat materiály, které už všichni předem dostali e-mailem. Stejně tak je zbytečné mluvit o něčem, co se neustále opakuje, za použití všeobecně známých příběhů. Pokaždé, když předstoupíte před posluchače, musíte něčím překvapit a potěšit. Přineste nové zajímavé informace, díky nimž budou posluchači chytřejší a nadchnou se pro vaši myšlenku.

3. Nadšení pro věc

Publikum by se nemělo nudit. Ať už mluvíte o jakkoli vážném tématu, nikdo po vás nechce, abyste působili čistě logicky a zachovali kamennou tvář. Naopak musíte ukázat své pocity a zápal pro řešení daného problému. Jen tak můžete očekávat stejný zápal na druhé straně.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace