Izolace uvnitř firmy škodí byznysu (1/2)

Musí každá část firmy na ten samý poznatek přicházet sama? Na to nemůže být čas. Organizace fungující na bázi izolovaných struktur a izolovaného přemýšlení (tzv. siloed thinking), budou vždy zoufale pomalé, nepřipravené a zranitelné.

To je také důvod, proč by zaměstnanci napříč odděleními měli mít společnou představu o účelu, za kterým celá firma směřuje. A je to i o tom, jak pracujete s daty.

Ilustrační snímek

Při jednání s lídry, kteří vedli úspěšné digitální transformace firem, zjistila společnost McKinsey, že existují dva hlavní příznaky, podle kterých se pozná firma, v níž je izolované přemýšlení pevně zakořeněné. Jsou to:

  • nedostatečné nebo chybějící informace a
  • nedostatečná odpovědnost nebo problematická koordinace celofiremních iniciativ.

Jsou vaši lidé dobře informováni o širším kontextu a prostředí, ve kterém firma působí? Pokud tomu tak není, je pravděpodobnější, že přehlídnou nebo včas neodhalí případný digitální problém nebo příležitost.

Nezbytné je sladit informace

Když si několik částí firmy myslí, že digitální prioritou je něco úplně jiného, ​​je na čase, abyste jim dodali úplné informace. Nesrovnalosti a nekompletní informace totiž mohou vést k mezerám a přešlapům v oblasti strategie i provozu. Firma tak nebude jednat konzistentně a zákazníci si toho rychle všimnou.

Například v jedné firmě zvláštní tým zkoumal, kde se zákazníci nejčastěji setkávají s problémy. Zkoumal, jak jednotlivé izolované části firmy shromažďovaly a zpracovávaly data. Ukázalo se, že zákazníci ruší předplacené služby, protože jim chodilo přespříliš marketingových nabídek.

Tým tedy propojil zákaznické databáze jednotlivých částí firmy, centralizoval přístupová oprávnění a proškolil pracovníky, aby si lépe uvědomovali potřeby konkrétních zákaznických segmentů. Zabezpečil také, aby tyto informace měly k dispozici všechny týmy ve firmě, čímž se podařilo napravit původní představy jednotlivých izolovaných týmů, které byly krátkozraké a založené na omezených informacích.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Články v sérii

Aktuální

Izolace uvnitř firmy škodí byznysu (1/2)

Aktuální

Izolace uvnitř firmy škodí byznysu (2/2)