Investice, která se dá vypít

Kromě toho, že je *víno* vynikajícím společníkem při slavnostních i méně slavnostních příležitostech, může sloužit i jako *dobrá investice*, byť by řada milovníků tohoto nápoje označila taková slova za urážku. Investovat do vína znamená především odhadnout, jaká vína budou na trhu žádána za 5-10 let, poté je nakoupit, pokud možno co nejvýhodněji, a prodat, když cena vzroste. Cenu vína ovlivňuje především jeho jakost, ročník, původ, dostupnost na trhu, případně i to, zda víno obdrželo nějaké ocenění. Vždy se vyplatí kupovat kvalitu, která je více ceněna. Čím je kvalitnější víno, tím také déle zraje. S postupem času pak kromě kvality roste i jeho vzácnost, neboť jednotlivých ročníků postupně ubývá. Každé víno má také svou horní hranici, od níž kvalita spíše klesá. Investice do vína je každopádně záležitostí střednědobou až dlouhodobou, tj. minimálně 5 let, u velmi kvalitních vín potom spíše 10-15 let.

Z hlediska výnosu a rizika patří víno mezi průměrné investiční instrumenty. Při správném výběru se výnos může pohybovat kolem 10 - 15 % ročně, při velmi dobrém nákupu může dosáhnout i 30 % ročně. Ukáže-li se nakonec investice do vína jako nevýnosná, vždy je možné víno s přáteli zkonzumovat. Výhodou investic do vína je také to, že výnos z prodeje vína nepodléhá dani z příjmu. Pokud chce investor začít investovat do vína, je potřeba si uvědomit, že jsou s tím spojeny dodatečné náklady na uložení vína. Pokud se investor rozhodne pro moravská vína, chybu neudělá u veltlínského (archivace 1-4 roky), sauvignonu (archivace 3-7 let), chardonnay (5-10 let), frankovky nebo rulandského červeného. U zahraničních vín patří mezi nejvíce ceněná vína z oblasti Bordeaux, červené burgundské nebo archivní portské.

-ba-
Zdroj: Víno.cz - Obsáhlý průvodce světem vína a vinařství.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Víno.cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace