I "ne" je odpověď

Když kdokoli řekne něco negativního o vaší firmě, trochu to zabolí. Negativní komentáře mají moc zničit nápad dřív, než se zrodil. Obvykle se říká, že by člověk měl naslouchat vlastnímu srdci a ignorovat odmítavé hlasy. Nicméně některé velké nápady se zrodily právě díky nevítané kritice. V negativních poznámkách je vždy zrnko pravdy, jen jsou řečené nesprávně. Vaším úkolem by mělo být podporovat tyto odmítavé názory, určit, na čem se zakládají, a objevit nové informace, které vám pomohou uspět. Naslouchání odmítavým hlasům je velmi důležité mimo jiné také proto, že většina z nich přichází od vaší rodiny a vašich přátel, zkrátka od lidí, které máte rádi. I oni chtějí, abyste uspěli, a chtějí vás ochránit od problémů. Jak tedy podporovat negativní názory ve vašem okolí?
1. Když lidé říkají negativní věci, požádejte je o radu – zopakujte, co řekli, a zeptejte se jich, jak by bylo možné podle nich dosáhnout úspěchu.
2. Dejte jim najevo, že chcete slyšet jejich názor – lidé se bojí říct negativní nebo odmítavý názor ve strachu z propuštění, dejte jim najevo, že jejich negativní názory jsou vítané.
3. Chvalte je za jejich připomínky – když se budou cítit uznávaní, získáte v nich spojence, upřímně jim sdělte, co jste se od nich naučili.
4. Neberte kritiku příliš osobně – kritika od lidí, na kterých nám záleží, bolí o něco víc, soustřeďte se na obsah sdělení, ne na jeho formu.
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com