Hledáte inovativní nápady? Zkuste to v muzeu

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Možná právě přemýšlíte nad tím, zda si založit vlastní podnikání a dát sbohem vaší domovské firmě, anebo plánujete excelovat na další manažerské poradě. Ať tak nebo tak, vždy k tomu potřebujete jednu zcela zásadní věc – nápady. Server Open Forum hledal možné generátory inovativních myšlenek a z jeho nedávného článku vyplývají následující tipy:

1. Jděte do muzea

Umělecká muzea sbírají zážitky a poznatky z celého světa a zachycují je v nové podobě vyjadřující lidskou zkušenost a potenciál. Díky tomu se z nich stávají vcelku neočekávaná místa, kde se střetává historická realita s novými myšlenkami. Podle Erica Dhawana, konzultanta a mluvčího, je právě tento fakt vysvětlením toho, proč si mnoho společností jako například Apple zařizuje své prostory podobně jako umělecká muzea. Obklopeni uměním mohou zaměstnanci objevit nové způsoby myšlení a perspektivy.

2. Dejte zaměstnancům pravomoci

Svěření určité zodpovědnosti zaměstnancům jim dává prostor pro sebevyjádření. Snad každá společnost má v určité podoběsvou„krabici“ na návrhy a připomínky. Ještě lepší je iniciovat snahu vašich lidí o hledání řešení, která napomůže firmě/zákazníkům a zároveň je v kompetenci samotného zaměstnance. Díky tomu se následná diskuze nebude orientovat pouze na samotné nápady, ale rovnou na akčně orientovaná řešení.

3. Projeďte se

Podle Joela Yanawitze, spoluzakladatele společnosti Innovation Associates Inc. je velmi důležité uvědoměle naslouchat myšlenkám, které vás obklopují ve chvíli, kdy děláte rutinní každodenní aktivity jako je řízení, cvičení, sprchování…

4. Nakupujte

Návštěva supermarketu, lékárny či drogerie nudí mnohé z nás. Přesto nemusí. Nezáleží na tom, zda podnikáte ve službách nebo obchodujete se zbožím. Obklopeni rozličnými tvary, velkostmi, barvami, marketingem stejně jako poskytovanými službami budete schopni lépe uvažovat nad novými souvislostmi. Položte si otázky: Jak by tento produkt mohl být zjednodušen? Proč tento proces nefunguje plynule?

5. Nebuďte pohodlní

Pohodlí nepodněcuje k přemýšlení nad novými myšlenkami. Máme-li pocit jednoduchosti, bezpečí a pohodlí, pak ani není důvod uvažovat nad tím, co by mohlo být lepší. Proto, abyste mohli uvažovat „out of the box“, pak z toho pomyslného pohodlného „boxu“ musíte vystoupit a naopak vyhledávat nepohodlí.

Máte vlastní tip, kde hledat nové nápady?

-bn-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum

Komentáře k článku

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace