Guy Kawasaki: To nejnutnější, co potřebujete vědět k podnikání

Guy Kawasaki je legendární zakladatel Garage Technology Ventures v Silicon Valley a bývalý duchovní vůdce Apple Computer. Založil dvě softwarové společnosti a pomohl více než stovce podniků zvýšit rizikový kapitál. Jeho nejnovější kniha The Art of the Start (Umění rozjezdu) odráží jeho zkušenosti jako nadšence, podnikatele a investičního bankéře. Sestavil také hlavní startovní seznam pro podnikatele, kteří nechtějí otonout v bažině teorie a zbytečných detailů.

Umění rozjezdu

- Má to smysl? Nejlepší společnosti mění svět, bojují se současným stavem, nehybností a nevědomostí. Zlepšují náš život. Průměrné a zbytečné společnosti vznikají jen kvůli penězům. Kdyby váš podnik neexistoval, vadilo by to světu?

- Máte podnikovou mantru? Zapomeňte na programové prohlášení, vyjádřete podstatu pomocí tří slov. Co děláte a proč existujete? Mantra Mary Kay například zní: „Obohatit život ženám.“

- Píšete nebo vytváříte? Trávíte příliš času s Excelem, PowerPointem a Wordem. Raději vytvářejte prototypy a hledejte.

- Máte obchodní model? Definovali jste obchodní model, který je důvěryhodný, jednoduchý a specifický?

Na seznamu najdete dále i umění umístění, umění plánování, přijímání lidí, umění zvyšování kapitálu, partnerství, brandingu i přivolávání deště.

Kniha

KAWASAKI, Guy: The Art of the Start. New York: Penguin Group, 2015. 226 s.

KAWASAKI, Guy: Umění rozjezdu. Praha: Pragma, 2010. 216.s.

-ba-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com