Guy Kawasaki: Kdo chce mluvit, musí mít co říci

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Více než 13 tisíc zhlédnutí zaznamenal za jediný den článek Guye Kawasakiho s názvem „How to Get a Standing Ovation“ na síti LinkedIn. Úspěšný rizikový investor a autor populárních motivačních knih v něm shrnuje praktické rady pro veřejné vystupování. Začíná jak jinak než motivačně: „Když jsem kolem roku 1986 začal veřejně vystupovat, smrtelně jsem se toho bál...“ Po určité době se však s veřejným vystupováním sžil a strach zmizel. Jak můžete dosáhnout téhož?

Nejdůležitější je mít zajímavé sdělení. To podle Kawasakiho představuje až 80 % úspěchu každé řeči. Pokud vás pozvou, abyste vystoupili na určité akci, ke které nemáte co říci, odmítněte to. Nepleťte si přednášky pro více či méně odbornou veřejnost s produktovými prezentacemi. Když už chcete mluvit o svých produktech, nikdy neshazujte konkurenci.

Hlavní cíl veřejného vystupování vidí Kawasaki v pobavení publika. Pokud vaše přednáška bude zábavná, lidé si z ní zároveň odnesou i informace, které jim chcete předat. Opačně to ale nefunguje – z nudné přednášky si nezapamatují nic. Zaujmout publikum vám pomohou příběhy.

O každém publiku, ke kterému budete mluvit, byste měli vědět tři věci: jaké trendy se objevují v jejich oboru, jak vypadá konkurence a jakým klíčovým výzvám momentálně čelí. Kawasaki doporučuje popovídat si s publikem ještě před zahájením přednášky. Seznamte se s lidmi, kteří budou sedět v prvních řadách. Hned pak proti sobě budete mít přátelské tváře.

Pokud jde o oblečení, vždy se oblečte o jednu společenskou třídu výše než publikum. Horším oblečením dáte najevo pouze svou nadřazenost, což není žádoucí. V případě, že si budete moci vybrat místo a čas svého vystoupení, vždy volte menší místnost a začátek akce.

A na závěr rada, kterou možná nechcete slyšet, ale nelze se jí vyhnout: Musíte cvičit. Má-li vaše řeč být dobrá, musíte si ji předem zopakovat alespoň dvacetkrát.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace