Firmy musí hledat nové metody odměňování vedoucích pracovníků

Nikdo nepochybuje o tom, že odměny vedoucích pracovníků jsou motivující. Odměnění manažeři mají větší zájem na tom, aby jejich firma dosahovala dobrých výsledků. Až dosud se jako odměny používaly akciové opce. Postupem času se však zjistilo, že akcie některých firem jsou téměř bezcenné, proto i tato forma odměňování ztratila na zajímavosti.

Jako další připadají v úvahu prémie za pracovní výkony a „osobní cíle“. Protože tato kritéria jsou však téměř nezměřitelná a nehmatatelná, nedá se podle nich ani dost dobře určit výše odměny. Některé firmy toho využívají a prémie snižují. Mnoho personálních agentur a náborových pracovníků má zkušenosti s tím, že manažeři obvykle požadují jako odměnu hotovost. Od tohoto způsobu vyplácení však mnoho společností ustupuje.

V USA se nyní začínají ve větším měřítku používat akciové opce s omezenou dobou platnosti, které jsou výhodné jak pro vedoucí pracovníky, tak pro firmu samotnou. Manažeři, kteří je získají, se snaží, aby firma měla co nejlepší výsledky a cena jejích akcií byla v daném období co nejvyšší. Firmy zase ušetří náklady na akciové opce, které nebyly uplatněny.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist