Firmám se nedostává kvalitních zaměstnanců

Konkurence je všudypřítomná a hlavně ve světě firem a obchodu není žádnou novinkou. Bojuje se o postavení na obchodním trhu, zlepšují se pracovní a výrobní postupy a technologie. I když by se mohlo zdát, že nejobjemnější nákladovou složkou je technika, není tomu tak. Největší výdaje firem směřují do oblasti lidských zdrojů. Lidé jsou totiž drazí, a pokud si zaměstnavatel zakládá na kvalitě svých zaměstnanců, jsou dražší ještě více. V důsledku se zvyšuje význam kvalitního managementu lidských zdrojů.

Když ale firmy chtějí kvalitní pracovníky a zakládají si na nich, mnohdy jim nestačí benefity. Mezi ty dnes patří hlavně služební mobilní telefony, zlevněné vstupenky na sportoviště, stravenky, preventivní prohlídky, vitaminy, příspěvky na dopravu či vánoční párty. Ti ambiciózní se orientují na kariérní růst a firmy pak s kvalitními zaměstnanci nevystačí.

Konkurenční výhoda se přitom nezíská náborem lepších lidí, než má konkurence. Kvalita zaměstnanců závisí do velké míry na schopnosti firmy se o své zaměstnance postarat. Stále více lidí se při nástupu na nové místo informuje, jaký přístup ke vzdělávání svých zaměstnanců firma má.

-pk-

Zdroj: Sme.sk - zpravodajský server slovenského deníku SME
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sme.sk