Efektivní delegování v šesti krocích

Schopnost delegovat úkoly je jednou z nejdůležitějších součástí práce vedoucích pracovníků. Nejeden manažer, který chtěl všechno dělat sám se dočkal vyhoření nebo nesplněných termínů. Delegování zvyšuje efektivitu práce manažera, takže může využít svůj čas a talent na místech, kde to může přinést pozitivní změnu. Kromě toho, že ušetří čas a lépe zacílí svou práci se manažer díky delegování naučí i lépe komunikovat a přesvědčovat ostatní, školit a rozšiřovat svůj vliv. Znamená to vytvářet tým a v dlouhodobém výhledu sklízet ovoce týmové práce.

Delegování pomůže zaměstnancům rozvíjet jejich talenty a vzdělávat se prostřednictvím týmové spolupráce, učit se novým dovednostem a řešení problémů. Je to více než nábor a řízení lidských zdrojů – je to směrování, inspirování a motivování. Článek popisuje šest kroků, jak efektivně delegovat.
- Vyberte správné lidi pro danou práci a motivujte je.
- Spojte danou osobu s úkolem.
- Definujte úkoly v rámci projektů a srozumitelně o nich komunikujte.
- Sledujte pokrok, poskytujte zpětnou vazbu a pomáhejte řešit problémy.
- Vítejte kreativitu a různé styly práce.
- Poskytujte pobídky a projevujte uznání.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How