Potřeba přístupu k informacím a lepšího sociálního propojení činí e-mail, který je vždy určen jen pro příjemce, zastaralým. Manažeři však přesto musejí zvyky a návyky svých podřízených ovlivnit, bez toho to nepůjde.
Pryč se starými zvyky
Mnoho zaměstnanců má problémy s tím, aby se vzdali e-mailu. Zvláště ti, kteří e-mail používají za něco, co je pro jejich práci nezbytné. Přijetí nových metod komunikace je pro tuto skupinu lidí velkou změnou. Proto nemůžeme doufat, že by se se zavedením nových nástrojů pro usnadnění spolupráce automaticky začalo lépe spolupracovat, varuje článek na webu strategy-business.com.
Klíčová role managementu
Implementace nových nástrojů pro spolupráci zahrnuje odstranění starých zvyků a vytvoření nových. Proto je nezbytné zdůraznit, jaké přínosy nové technologie budou mít. Ovšem pro skutečnou změnu musíte ovlivnit návyky svých zaměstnanců.Jak odnaučit lidi jejich zažitý návyk? Vytvořte pocit naléhavosti. Proces změny musíte prezentovat jako něco, co je integrální součástí firemní strategie a kultury.
Budete potřebovat monitorovat, jak se věci vyvíjejí. Poskytněte pobídky, které podnítí využívání nových nástrojů. Také oceňte ty, kteří je začnou používat jako první. Tyto zaměstnance nechte promluvit o tom, jaké přínosy v nových technologiích vidí. Nebude to snadné. Opuštění e-mailu je fundamentální změnou, možná i změnou celého paradigmatu. Byznys se však mění a globálně rozprostřené týmy potřebují nové nástroje, aby mohly spolupracovat efektivně.
-jk-