Důvěryhodnost nemusí budovat důvěru

Myšlenka, že být důvěryhodným nemusí nutně znamenat budovat důvěru, může znít absurdně. Pravděpodobně se vám ale již stalo, že lidé zpochybňovali vaše motivy nebo důvěryhodnost. Důvěru totiž buduje chování, nikoli záměr. Ostatní nemusejí znát vaše záměry, ale vidí, jak se chováte.

- Spolehlivost. Měli bychom poskytovat to, co slibujeme, dodržovat závazky a v každé situaci se snažit podat co nejlepší výkon.

- Shoda. Částečně jde o to, jak komunikujeme - říkat to, co si myslíme a myslet si to, co říkáme. Další část pak spočívá v tom, chovat se podle osobních a organizačních hodnot.

- Otevřenost. Podpora lidí ve vyjadřování názorů, včetně projevů nesouhlasu, pomáhá hledat nové způsoby vytváření hodnot. Vnímání a poslouchání zaměstnanců a zákazníků buduje důvěru a loajalitu.

- Přijímání. Každý potřebuje být respektován a cítit, že má určitou hodnotu. Zaměstnanci a zákazníci jsou vašimi nejhodnotnějšími aktivy - zacházíte s nimi podle toho?

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek