Desatero produktivních porad

1. Přicházejte připravení. I krátký čas věnovaný přípravě vám ušetří mnoho problémů.

2. Uvědomte si, s kým budete mluvit. Jakou roli druhá strana hraje? Jakou silou disponuje? Odpovědi na tyto otázky vám umožní soustředit se při setkání pouze na to, co můžete získat. V opačném případě můžete ztrácet čas hovorem se špatnými lidmi.

3. Ujasněte si svůj cíl. Čeho chcete dosáhnout? Veškeré své aktivity plánujte podle toho. Připravte si agendu, která vám pomůže lépe dosáhnout vašich cílů.

4. Vymezte své problémy a přidělte jim priority. Oběma stranám to pomůže vidět, co druhá strana chce a jak moc to chce. Usnadní to také kreativní hledání řešení.

5. Neztrácejte čas s přílišnými podrobnostmi. Jak říká přísloví, nepřehlížejte les pro stromy.

6. Nejdříve řešte jednoduché věci. Složitější záležitosti ponechte na později. Tato strategie vám pomůže ujasnit klíčové záležitosti.

7. Svou pozici zmiňte jen krátce. Věnujte více hovoru o tom, čeho chcete dosáhnout. Jestliže lze vašich zájmů dosáhnou kreativně, pozice jednotlivých stran nehrají důležitou roli.

8. Věnujte většinu času návrhům řešení. Alespoň 75 % času věnujte kreativnímu uvažování o řešeních a hodnocení návrhů tak, aby byly přijatelné pro všechny strany. Důležitými kritérii jsou peníze, čas, úsilí, publicita atd.

9. Sepište vše před, v průběhu i po poradě. Vizuální porady jsou nejlepší. Účastníci se mohou lépe soustředit na problémy, jsou-li o nich informováni předem. Během porady zapisujte jednotlivé návrhy, abyste viděli, kam se posouváte. Nakonec sepište shrnutí porady.

10. Shrňte poradu a následující k roky. Ujistěte se, že zaznamenáte, kdo bude podnikat následující kroky, jaké kroky to budou a dokdy by měly být splněny. Všechny strany by měly znát svou odpovědnost.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com