Ve skutečnosti však tím leckdy moc neušetří. Tím, že nedostatečně delegují úkoly na ostatní, mohou nakonec ztrácet mnohem více, než kolik ušetří na nákladech.
Nedělejte všechno sami
Existuje mnoho aktivit, které nejspíš nejsou tak produktivní, abyste je měli dělat sami – například:
- Odpovídání na telefony
- Odpovídání na e-maily
- Generování nových potenciálních obchodních příležitostí
- Většina marketingových aktivit
To vše se může postupně nahromadit a stát se obrovským břemenem. Pokud nenajdete někoho, kdo by se za vás postaral o ty méně důležité úkoly, možná vám kvůli tomu nebude zbývat kapacita na ty nejdůležitější úkoly.
Delegováním můžete uvolnit téměř nekonečné množství svého času, který budete moci daleko lépe využít. Jen se zamyslete například nad notebookem – jeho pořízení jistě stojí peníze. Co však teprve ty tisíce hodin, které jste na něm strávili prací? Hodnotu prostě z valné většiny tvoříme svým časem, ne vynaloženými penězi.
Začněte delegovat více
Přinese to hned několik výhod:
- Ve svém týmu posílíte pocit zodpovědnosti a vaši zaměstnanci budou daleko více angažovaní.
- Získáte více vlastní kapacity a zbavíte se části stresu. To zcela určitě zlepší kvalitu vašeho života.
- Vaše firma nebo oddělení už nebude show jednoho lídra. Věci začnou fungovat více automatizovaným nebo procesním způsobem, což znamená, že v případě potřeby budete moci vše daleko snadněji škálovat.
Jaké úkoly byste měli delegovat vždy? Podle webové stránky business2community.com zejména tyto:
- Malé úkoly
- Nezáživné úkoly
- Časově náročné úkoly
- Úkoly, jejichž plnění můžete snadno někoho naučit
- Úkoly, ve kterých jste vy sami opravdu, ale opravdu špatní
-jk-