Čtyři důvody, proč se vyvarovat špatného výběru zaměstnanců

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Přijetí špatného zaměstnance s sebou nese náklady. Některé z nich, jako například náklady na nábor, případné přemístění a zřízení pracovního místa v kanceláři či náklady na školení, je snadné vyčíslit. Je zde však mnoho dalších oblastí, kde vás může nevhodný zaměstnanec poškodit, varuje web management.about.com.

1) Negativní dopad na zbytek týmu

Kolega, který má ke všemu negativní postoj, neustále dělá chyby a neplní své povinnosti, brzy zapříčiní, že i zbytek týmu bude méně produktivní. Otravné zvyky a zlozvyky nabourají pracovní morálku. Angažovanost začne upadat, protože bude třeba, aby někdo neustále předělával to, co nový kolega nezvládne. Produktivní zaměstnanci začnou z toho všeho být otrávení. Standardy práce poklesnou a vaši nejlepší zaměstnanci zanedlouho začnou pomýšlet o změně zaměstnavatele.

2) Bude vás to stát čas

Novému zaměstnanci budete muset věnovat velkou část své energie a času. Zůstane vám tudíž méně času na koučování a rozvoj zbývajících, perspektivnějších zaměstnanců. Ostatní si na nováčka budou neustále stěžovat, vy mu budete muset neustále dávat zpětnou vazbu a pomáhat mu s prací. Nakonec to pro vás bude čím dál tím méně snesitelné.

3) Zákazníci budou rozzlobeni

Špatný zaměstnanec zklame i vaše zákazníky. Nedostatek smyslu pro službu zákazníkovi následně uškodí reputaci vaší společnosti. Nový zaměstnanec bude mít tolik starostí jak se svými pracovními úkoly, tak s hledáním zkratek, jak se s tím vším vypořádat, že mu na zákazníka nezbude mnoho času. Negativní zkušenosti vaše dosavadní zákazníky zklamou a zmatou. Možná, že vás kvůli nim dokonce opustí. Špatně vybraný člověk je někdy rizikem pro pověst celé značky.

4) Vaše osobní pověst utrpí

Když se anabáze se špatně vybraným člověkem bude opakovat, budete vy osobně znám jako někdo, kdo není příliš kompetentní. Potřebujete přeci tým schopných lidí, tak na to vždy myslete.

Jak správně vybírat zaměstnance čtěte v naší rubrice Personální marketing.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace