Zde je několik užitečných tipů, jak si procvičit kritické myšlení. Web management.about.com nám jimi připomíná, že myšlení nesmí zakrnět.
1) Četba vás podpoří v myšlení jinak
Čtěte o tom, jak slavní lídři řešili své největší výzvy. Občas vám to pomůže zamyslet se nad věcmi jinak. Existuje mnoho knih, které nabízejí poznatky a rady vycházející z života a chování Billa Gatese, Steva Jobse nebo Winstona Churchilla. Pokud se o tyto často zmiňované lídry nezajímáte, nebo už jejich životopisy a paměti máte načtené, je dobré čas od času přečíst něco o novém tématu, ve kterém se třeba tolik neorientujete. Hledejte unikátní a nové pohledy. Zkuste aspoň 20 minut denně číst něco neotřelého a provokativního.
2) Analyzujte své konkurenty
Snažte se popsat a pochopit jejich strategii. Studujte jejich chování a také se zajímejte o to, kde a jak získávají své příjmy. Snažte se pochopit, na jaké skupiny zákazníků se zaměřují a jak a proč jsou nebo nejsou úspěšní. Poznatky aplikujte na vaši společnost. Snažte se je využít pro svůj další rozvoj. Také se pravidelně ptejte svých kolegů, kteří se setkávají s vašimi zákazníky tváří v tvář. Tak se dozvíte zase něco nového a aktuálního. Nebojte se do tohoto pátrání a výzkumu zapojit i celý tým.
3) Nalezněte a řešte problém, se kterým nikdo nechce nic mít
Pokud víte o problému, který je nepříjemný a který nikdo neřeší, pokuste se o to. Jakmile takový problém identifikujete, klidně o podporu v jeho vyřešení požádejte svého šéfa. Veďte svůj tým analýzou problému, vyslechnutím klíčových účastníků a návrhem možných řešení. Zvláště pokud problém zahrnuje více oddělení, zlepšíte svou pověst lídra a získáte renomé někoho, kdo skutečně řeší problémy.
4) Poslouchejte své seniorní lídry
Zajímejte se o to, co nedá spát vašim nadřízeným. Setkávejte se s nimi. Pozvěte šéfa na oběd a ptejte se na otázky ohledně strategie a směřování vaší firmy. Snažte se pochopit, jaké jsou ty největší výzvy. Budete mít jasnější představu o tom, co vaši šéfové řeší a jak se bude vaše firma dál vyvíjet.
-jk-