()

Čtyři cvičení, která vytříbí vaše kritické myšlení

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Zde je několik užitečných tipů, jak si procvičit kritické myšlení. Web management.about.com nám jimi připomíná, že myšlení nesmí zakrnět.

1) Četba vás podpoří v myšlení jinak

Čtěte o tom, jak slavní lídři řešili své největší výzvy. Občas vám to pomůže zamyslet se nad věcmi jinak. Existuje mnoho knih, které nabízejí poznatky a rady vycházející z života a chování Billa Gatese, Steva Jobse nebo Winstona Churchilla. Pokud se o tyto často zmiňované lídry nezajímáte, nebo už jejich životopisy a paměti máte načtené, je dobré čas od času přečíst něco o novém tématu, ve kterém se třeba tolik neorientujete. Hledejte unikátní a nové pohledy. Zkuste aspoň 20 minut denně číst něco neotřelého a provokativního.

2) Analyzujte své konkurenty

Snažte se popsat a pochopit jejich strategii. Studujte jejich chování a také se zajímejte o to, kde a jak získávají své příjmy. Snažte se pochopit, na jaké skupiny zákazníků se zaměřují a jak a proč jsou nebo nejsou úspěšní. Poznatky aplikujte na vaši společnost. Snažte se je využít pro svůj další rozvoj. Také se pravidelně ptejte svých kolegů, kteří se setkávají s vašimi zákazníky tváří v tvář. Tak se dozvíte zase něco nového a aktuálního. Nebojte se do tohoto pátrání a výzkumu zapojit i celý tým.

3) Nalezněte a řešte problém, se kterým nikdo nechce nic mít 

Pokud víte o problému, který je nepříjemný a který nikdo neřeší, pokuste se o to. Jakmile takový problém identifikujete, klidně o podporu v jeho vyřešení požádejte svého šéfa. Veďte svůj tým analýzou problému, vyslechnutím klíčových účastníků a návrhem možných řešení. Zvláště pokud problém zahrnuje více oddělení, zlepšíte svou pověst lídra a získáte renomé někoho, kdo skutečně řeší problémy.

4) Poslouchejte své seniorní lídry

Zajímejte se o to, co nedá spát vašim nadřízeným. Setkávejte se s nimi. Pozvěte šéfa na oběd a ptejte se na otázky ohledně strategie a směřování vaší firmy. Snažte se pochopit, jaké jsou ty největší výzvy. Budete mít jasnější představu o tom, co vaši šéfové řeší a jak se bude vaše firma dál vyvíjet.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace