Co současní a budoucí zaměstnanci očekávají od technologií?

Goldman Sachs odhaduje, že virtuální a rozšířená realita vytvoří trh, který do roku 2025 vyroste až do hodnoty 80 miliard amerických dolarů v příjmech. Souviset to bude především s tím, jak se tyto technologie rozšíří mimo zábavu.

Co to bude znamenat pro zaměstnance a zaměstnavatele?

Podle studie mezinárodní obchodní školy INSEAD a společnosti Universum s názvem Generations series 2017 využívají virtuální realitu ve své práci zatím jen 3 % z celkové pracovní síly. Celá jedna třetina lidí v produktivním věku nicméně očekává, že virtuální realita bude mít během 10 let na jejich práci přímo revoluční dopad.

Dotázáno bylo víc než 18 000 studentů a pracovníků zastupujících generace X, Y a Z. Představitelé generace Z (což v tomto případě byli lidé narození v letech 1997 až 2002) jsou fascinováni možnostmi, které virtuální realita přináší, a očekávají, že v době, kdy začnou pracovat, už bude mít značný dopad na to, jak práce vypadá.

Pracujte, kdy chcete: Technologie přinášejí flexibilitu

Zaměstnanci a budoucí zaměstnanci chtějí, aby jim technologické inovace umožnily pracovat v pružnějším prostředí. Více než 70 % respondentů vidí flexibilní pracoviště jako důležitou příležitost příštího desetiletí. To platí pro všechny 3 generace.

Generace Z bere flexibilitu jako integrální součást své budoucí práce. Jsou si velmi jisti, že nástroje umožňující spolupráci budou používat doslova každý den nebo klidně každou hodinu.

Online školení a virtuální HR

Online kurzy by uvítalo celých 80 % respondentů napříč generacemi. Nejmladší generace by nicméně stále ještě upřednostnila proškolení vedené živými lektory. Společnosti tak budou potřebovat dobře zvážit, komu takové školení poskytnout, protože školení se skutečnými živými lektory jsou nákladná.

Nové technologie pro back office pomohou lépe hodnotit zaměstnance a účinněji nabírat nové talenty. Virtuální procházky po kanceláři budou díky virtuální realitě jednou z věcí, které mohou přesvědčit talentované pracovníky, aby se přidali právě k vám.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge