Co nikdy neříkat podřízeným

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Dobrý manažer by měl vědět nejen, co říkat svým podřízeným, aby je motivoval, ale i to, co jim neříkat, aby je nedemotivoval a ve výsledku o ně nepřišel. Připomeňme si tedy základní chyby v komunikaci s podřízenými tak, jak je popsal sever Forbes.com.

Platím vás, tak dělejte, co říkám.“

Výhrůžky jako motivační faktor nefungují a dobrý lídr je nepotřebuje. Jde cestou inspirace, rozvoje a povzbuzování svých podřízených.

Buďte rádi, že jste vůbec dostali nějaký bonus. Jiná firma by vám nedala nic.“

Mnohem účinnější a navíc příjemnější, než se nad podřízené povyšovat, je cítit radost, když můžete někoho odměnit za přispění vaší společné organizaci.

Já pracuji i večer a o víkendech, proč ne vy?“

Zaměstnanci by neměli mít pocit, že se od nich vyžaduje, aby byli připraveni pracovat 24 hodin denně po 7 dní v týdnu. Pouze to snižuje jejich morálku. To, jak dlouho pracujete vy, je jen vaše věc.

Nechceme, abyste od nás odešla, abychom nevypadali, že diskriminujeme ženy.“

Jakékoli narážky na diskriminaci nepomohou zaměstnancům, aby se u vás cítili lépe. Nejsou sice nelegální, ale nezdvořilé ano.

Musíme snižovat náklady.“

Tato věta by neměl zaznít z vašich úst zejména v situacích, kdy dáváte okolí jasně najevo, že pro vás platí jiná pravidla (a jdete si třeba koupit nové auto). Především v těžkých dobách má jít manažer příkladem.

Vaše stížnosti mě nezajímají.“

Dobrý šéf naopak aktivně vyhledává zpětnou vazbu včetně té negativní a má pro své lidi dveře otevřené.

Vždy jsme to dělali takto, nevidím důvod to měnit.“

Raději se vždy ptejte, co můžete změnit k lepšímu. A veďte ke stejnému uvažování i své lidi.

Odvádíte špatnou práci.“

Pokud tomu tak je, ptejte se, čí je to chyba. Vaši lidé potřebují od vás slyšet, co konkrétně očekáváte a získat zdroje, které jim toho pomohou dosáhnout.

Jste hloupý člověk a můj vůbec nejhorší zaměstnanec.“

Manažer by se neměl rozčilovat před svými lidmi a už vůbec ne na ně. Při řešení problémů je třeba zachovat slušnost a profesionalitu.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace