Co můžeš udělat dnes...

Všichni se čas od času potýkáme s tendencí odsouvat některé úkoly na později. To si však vybírá daň na míře naší produktivity a stresu. Stačí si přitom uvědomit, proč odkládáme a podniknout několik praktických kroků, abychom udělali více práce a získali ze sebe lepší pocit. Jak na to radí článek ze série Best practices na serveru Harvard Business Review:

1. Zamyslete se, co vás brzdí

Zeptejte se sami sebe, proč odkládáte daný úkol. Příčiny mohou být dvě – buď jde o něco, co vás nebaví, nebo o něco, co nevíte, jak dělat.

2. Stanovte si termíny

Vytvořte si časový rozvrh s mezními termíny pro splnění jednotlivých částí úkolu. Náročnější úkoly vždy dělte na menší části. U věcí, které máte největší tendenci odkládat, si nastavte automatické upozorňování nebo alespoň nalepte připomínku na monitor.

3. Posilte odměny

K odkládání přispívá i to, je-li odměna za splnění daného úkolu příliš vzdálená. Snažte se proto vnímat i krátkodobé přínosy a pokud nejsou, stanovit si své vlastní.

4. Zapojte ostatní

Pokud nevíte, jak něco udělat, zeptejte se. Hledejte příklady podobných projektů, abyste se mohli inspirovat. Zapojení druhých lidí do plnění úkolů je dobrá motivace, jak udržet tempo.

5. Zvykněte si neodkládat

Nevymlouvejte se, že stále něco odkládáte a nemůžete s tím nic dělat. Můžete to změnit a budete na sebe pyšní, když se vám to podaří. Zkuste věnovat pět minut denně pokroku, kterého jste dosáhli a úvaze nad tím, co budete dělat zítra, abyste pokročili ještě dále. Mluvte o své činnosti s ostatními.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review