Co dělat, když váš podřízený nedosahuje požadovaných výsledků

Situace, kdy se některému z vašich podřízených nedaří přinášet takové hodnoty a výsledky, které byste od něj potřebovali, je vždycky složitá. V tom, jak byste se k této situaci měli postavit, hraje roli celá řada aspektů, jak uvidíme v dnešním článku.

Nejdříve je potřeba zjistit, co se vlastně děje

Podle Business2Community je ze všeho nejdříve nutné zjistit, co se děje. Pokud pracovník dodává špatné výsledky, čím je to způsobeno? Nemůže to bý třeba jenom odlišným reportováním dat nebo jejich chybnou interpretací? Nebo se pracovníkovi skutečně nedaří?

Nejlepší způsob, jak nepracovat jenom s domněnkami, ale s fakty, je si s dotyčným pracovníkem sednout a celou věc probrat. Ze všeho nejdříve se snažte pochopit, co se děje, jak situaci vnímá on a do jaké míry se dá skutečně objektivně říci, že výsledky práce dotyčného zaměstnance jsou neuspokojivé.

Možné příčiny

Pokud zjistíte, jak se situace má, proberte se zaměstnancem příčiny tohoto stavu. Těchto příčin může být celá řada a může se jednat i o kombinaci. Zde je namátkou několik možných příčin:

  • Špatná organizace práce. Možná toho má pracovník hodně nebo se mu toho vždy v jednu chvíli hodně kupí.
  • Problémy v osobním životě. I když se zaměstnanec může snažit sebevíc oddělit práci a soukromý život, problémy v osobní rovině se většinou do práce viditelně propíší i tak.
  • Zhoršené duševní zdraví. Aktuální situace může nahrávat zhoršenému duševnímu stavu pracovníka.
  • Neznalost problematiky. Pracovník třeba neví, co má dělat, případně dělá nevědomě špatně některé kroky v procesu.
  • Vědomá rebelie proti požadovaným procesům. Reálnou možností může být také nesouhlas s určitými postupy a nařízeními, vyjádřený formou vědomé rebelie proti tomuto systému.

Možná řešení

Když se se zaměstnancem shodnete na tom, co se děje, i na tom, jaké příčiny k tomuto stavu vedou, přichází čas určit, jak budete situaci řešit. Opět je nutné postupovat ve spolupráci s daným zaměstnancem, protože pokud byste mu řešení vymysleli pouze vy a vy byste mu ho takříkajíc vnutili, je zde velká šance, že zaměstnanec se nebude tohoto plánu držet.

V každém případě je nutné vypracovat akční plán s konkrétními kroky, konkrétními měřitelnými hodnotami a především i s konkrétními deadliny a časovými údaji. Později pak hlídejte, jestli se tento plán plní, a pravidelně se se zaměstnancem scházejte, abyste vyhodnocovali, jak se vám problém daří řešit.

 

-mm-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com