Co chtějí manažerky říci svým oblékáním

Dříve měly ženy na vysokých firemních postech šatníky plné tmavých kostýmů. Dnes však již stále více jdou s módou a svůj styl oblékání využívají pro podporu určitého image nebo obchodního sdělení. Výkonná ředitelka společnosti **Hewlett-Packard** Carly Fiorina například podtrhuje svou sílu a autoritu černými kalhotovými kostýmy na míru. Fůzi společností **Hewlett-Packard** (modré logo) a **Compaq** (červené logo) však završila v kostýmu fialové barvy.

Výběr doplňků a oblečení ukazuje větší důvěru manažerek v prezentaci vlastní osoby. Mnohé ženy, které chtějí dosáhnout vyšších postů však v tomto smyslu brzdí firemní směrnice nařizující jediný vhodný styl oblékání. Kožešiny jsou politicky nevhodné a kůže příliš moderní. Ženy se v mnohých firmách musí oblékat tak, aby ničím neprovokovaly. Větší šanci prosadit svůj vlastní styl mají stále ženy pracující v reklamě či zábavním průmyslu, nikoli průmyslové výrobě.

**Datum vydání:** IX/2003
Zdroj: Career Journal Asia - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru v Asii
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal Asia