Čím rozčilujete své kolegy?

Ilustrační snímek

Když byste měli odpovědět na otázku, jakým chováním vás kolegové na pracovišti nejvíce otravují, jistě byste našli mnoho příkladů. Zkuste se však zamyslet obráceně – neotravujete náhodou i vy své okolí určitým chováním? Pokud vás nic nenapadá, zamyslete se nad následujícími příklady nejotravnějších kolegů, na které upozornil server PM Hut. Možná najdete zajímavé tipy, kde na sobě zapracovat.

1. Nikdy nepřijdete včas

I když sami svoláte poradu nebo konferenční hovor, vždy přijdete pozdě. Co jiného si pak vaši kolegové mají myslet, než to, že k nim nemáte ani základní úctu.

2. Rozesíláte obrovské množství e-mailů

Myslíte si, že když někomu napíšete, aby něco udělal, automaticky to udělá. Ve velkém objemu zpráv od vás se ale vaše žádosti ztrácejí a mnozí je už vůbec nečtou. Pokud chcete okamžitou reakci, zvedněte telefon.

3. Dáváte celou firmu na kopii svých zpráv

Vzbuzujete tím dojem, že nechcete za nic odpovídat sami a můžete se vymlouvat, kdo všechno o dané věci ví.

4. Neumíte rozvrhovat porady

Ignorujete kalendáře ostatních a pouze je informujete, aby si přerozvrhovali již domluvené schůzky kvůli setkání s vámi. Klidně naplánujete poradu i místo oběda.

5. Neúčastníte se porad v rámci plánování projektů

Jakmile je však projekt spuštěn, začnete přicházet s důvody, proč byl špatně naplánován.

6. S ničím nesouhlasíte

S čímkoli za vámi kdo přijde, okamžitě vidíte překážky a neúspěch. Přitom sami nenavrhujete žádné řešení.

7. Předstíráte souhlas

Společně se dohodnete na určitém řešení. Jakmile však jednáte sami, ignorujete, na čem jste se dohodli.

8. Přijímáte pouze chválu

Vždy přicházíte včas, abyste dostali pochvalu a odcházíte včas, než můžete být kritizováni nebo obviňování z neúspěchu.

9. Vždy chcete dělat pravý opak

Ať už se jedná o cokoli, vždy jste v opozici. Hádáte se s druhými jen proto, abyste se mohli hádat. Brzy se vám však může stát, že vám ostatní budou schválně říkat opak toho, co chtějí, abyste jim odsouhlasili jejich skutečné záměry.

10. Neumíte říci ne

Hromadíte požadavky druhých, které více či méně nesouvisejí s vašimi prioritami. Jste nervózní a projekty, na kterých pracujete, dopadají stále hůře. A to už se netýká jen vás, ale i vašeho týmu.

-kk-

Zdroj: PM Hut - databáze odborných článků o projektovém řízení
Zobrazit přehled článků ze zdroje PM Hut