Nastavování cílů bez nastavování konkrétních plánů
Jak uvádí Addicted2Success.com, častou chybou je to, že manažeři nastaví svým týmům cíle. Ale dále už pak neplánují kroky, které k dosažení cíle povedou, případně nastavení těchto plánů nechávají na samotných zaměstnancích. Nastavení cíle je jenom malá část celého procesu plánování. Mnohem důležitější částí totiž je plánování způsobu, jak se daného cíle docílí.
Příliš vágní nebo nedostatečně komunikovaná definice cíle
Někdy bývají cíle špatně vyjádřené. Často jsou málo exaktní a příliš abstraktní, takže každý pracovník má vlastně tak trochu jinou představu, jak cíl vypadá. Nebo je cíl sice exaktní, ale manažer jej špatně komunikuje či vysvětluje. Dobrý manažer se musí ujistit, že cíl je jasně definovaný a že jej každý vnímá a chápe stejně.
Neexistují jiné alternativy než stoprocentní dosažení cíle
U některých cílů je ten problém, že počítají jenom se 100% úspěchem. Cokoliv jiného nepřipadá v úvahu a ani dílčí splnění úkolu se neuznává. V takovém případě ale hrozí, že když tým vidí, že cíle nedosáhne na 100%, přestane se snažit úplně a ve výsledku se dosáhne nikoliv 95% úspěchu, ale třeba jen 60%. Ideálním přístupem tedy je sice určit maximální cíl, ale definovat i dílčí, částečné mety, kterých by se tým měl snažit dosáhnout, pokud nebude schopen onen ultimátní cíl dotáhnout do konce.
-mm-