Chyby, kterých se musíte vyvarovat, když dáváte podřízeným negativní zpětnou vazbu

Zpětná vazba ze strany přímého nadřízeného je jedním ze základních pilířů rozvoje schopností a dovedností pracovníka. Tedy za předpokladu, že je mu zpětná vazba podávána efektivním a konstruktivním způsobem. V tomto článku se podíváme na chyby, které nesmíte dělat, když dáváte podřízeným zpětnou vazbu, a to především tu negativní.

Pouze negativní zpětná vazba

Jak uvádí Insead Knowledge, zpětná vazba by nikdy neměla být pouze negativní. Tím budete zaměstnance akorát demotivovat. I když chcete podřízeného upozornit, že něco dělá špatně, vždy uveďte několik dobrých postupů a vlastností, které by naopak měl dále rozvíjet.

Pokrytectví ze strany manažera

Manažer by nikdy neměl kázat vodu a pít víno. Jestliže například podřízenému říkáte, že si má lépe organizovat čas, ale vy sami na každou schůzku chodíte pozdě, nebude vás nikdy brát vážně. Jděte příkladem a vše, co po svých podřízených chcete, také sami praktikujte.

Neschopnost nazývat věci pravými jmény

Někteří manažeři chodí při podávání negativní zpětné vazby okolo horké kaše a nemají se k tomu jasně a natvrdo říci, na čem zaměstnanec potřebuje zapracovat. Výsledkem je, že podřízený ze schůzky odchází zmatený. Jestliže požadujete u zaměstnance nějakou změnu, jasně a bez příkras mu to řekněte.

Neschopnost nastavit časový rámec

Z každé zpětné vazby by měl vzejít určitý plán, jak dosáhnout cílů, které si manažer a zaměstnanec společně nastaví. Tento plán by měl mít určenou i časovou osu, které by se měli manažer i zaměstnanec držet.



-mm-

 

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge