Zaměstnanci se často hrozí jakékoli chyby ve své činnosti, natož pak takové, která by firmu stála větší sumu. Jestliže se pak takové chyby dopustí, sami píší výpovědi a vyklízejí své stoly. Manažeři by si však měli uvědomovat, že chybování je lidské a bude existovat vždy. Z největších chyb se navíc zaměstnanci nejlépe ponaučí a často vznikne i nový produkt. Proč tedy neuvažovat o chybách jako nejlepších vzdělávacích podnětech?
Jestliže management chce, aby zaměstnanci byli skutečně kreativní, motivovaní a spokojení, měl by je podporovat v dělání chyb. Zaměstnanci by podle článku měli být seznámeni s tím, že budou potrestáni, nedopustí-li se žádné chyby. Je také možné specifikovat jim počet chyb, kterých se mají dopustit například týdně a odměnit je, pokud tento počet přesáhnou. V první řadě je třeba jim věřit.
Dopustí-li se zaměstnanec chyby, řešení by mělo probíhat v poklidu. Manažer by měl zjistit, co se stalo a ujistit se, že se všichni poučí a chyba se již nebude opakovat. Poučení pak přinese změnu v přístupu či chování zaměstnanců na určité úrovni. Organizace, které se mění a úspěšně vyvíjejí dokáží riskovat a dělat chyby. Chyb si také dokáží vážit. Pokud zaměstnanci udělají všechno pro úspěch, který se nakonec nezdaří, je třeba odměnit je.
-kk-
**Datum vydání:** II/2004
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu