Chybami se zaměstnanec motivuje

Zaměstnanci se často hrozí jakékoli chyby ve své činnosti, natož pak takové, která by firmu stála větší sumu. Jestliže se pak takové chyby dopustí, sami píší výpovědi a vyklízejí své stoly. Manažeři by si však měli uvědomovat, že chybování je lidské a bude existovat vždy. Z největších chyb se navíc zaměstnanci nejlépe ponaučí a často vznikne i nový produkt. Proč tedy neuvažovat o chybách jako nejlepších vzdělávacích podnětech?

Jestliže management chce, aby zaměstnanci byli skutečně kreativní, motivovaní a spokojení, měl by je podporovat v dělání chyb. Zaměstnanci by podle článku měli být seznámeni s tím, že budou potrestáni, nedopustí-li se žádné chyby. Je také možné specifikovat jim počet chyb, kterých se mají dopustit například týdně a odměnit je, pokud tento počet přesáhnou. V první řadě je třeba jim věřit.

Dopustí-li se zaměstnanec chyby, řešení by mělo probíhat v poklidu. Manažer by měl zjistit, co se stalo a ujistit se, že se všichni poučí a chyba se již nebude opakovat. Poučení pak přinese změnu v přístupu či chování zaměstnanců na určité úrovni. Organizace, které se mění a úspěšně vyvíjejí dokáží riskovat a dělat chyby. Chyb si také dokáží vážit. Pokud zaměstnanci udělají všechno pro úspěch, který se nakonec nezdaří, je třeba odměnit je.

-kk-

**Datum vydání:** II/2004
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher