Chovají se pracovníci u vás v kanceláři ohleduplně?

Ilustrační snímek

Neslušná mluva nebo obtěžování ostatních různými pachy, to jsou celkem běžné problémy. Jsou také jedněmi z nejčastějších příčin třenic a konfliktů na pracovišti, tvrdí web management.about.com. Obecně řečeno platí, že někdy jde jen o otravný zlozvyk. Když však kvůli němu klesá produktivita a zhoršuje se pracovní prostředí, je na čase promluvit si s viníkem. Kdy už byste měli zakročit?

1. Příliš mnoho parfému nebo vody po holení

Tento prohřešek proti kancelářské etiketě je běžný. Někdy je voňavek prostě příliš mnoho. Ano, je to trochu subjektivní, protože někteří lidé jsou na zápachy citlivější než ostatní. Ve většině případů také ani nepůjde o nic vážného. Pokud by však někdo z kolegů byl alergický, může se jednat o větší problém. Pokud ne, každý zápach nakonec vyčichne.

2. Nadávky a sprostá slova

Klení a nadávání nemá ve zdravé firemní kultuře co dělat. Neslušná slova by na pracovišti nikdy neměla být slyšet. Obzvláště manažer by tato slova neměl používat a neměl by je tolerovat ani u ostatních.

3. Někteří lidé prostě mluví moc nahlas

Někteří zaměstnanci jsou milí a profesionální, ale když dojde na telefonování, jsou prostě příliš hlasití. A nejhorší je, když se hovor ani netýká pracovních záležitostí. Někdy však mohou dost rušivě působit i hlasité diskuze o pracovních věcech, obzvláště pokud jsou opakované a nekonečné.

4. Tělesný pach a zápach z úst

Tyto problémy naštěstí nejsou tak časté, někdy se však vyskytnou. A pak je to nepříjemná situace. Není jednoduché o tomto problému začít mluvit. Opět je to subjektivní, ale manažer by se měl pokusit na problém aspoň upozornit. Zaměstnanec, kterého se to týká, o tom ani nemusí vědět. I pro něj samotného pak bude lepší, když se o tom dozví. Tyto problémy totiž mohou souviset s jeho zdravotním stavem.

Doporučení psycholožky, jak vést tyto nepříjemné diskuse najdete v článku Manažer musí zvládnout i nepříjemné situace.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management