Cesta vzhůru, aneb jak se stát CEO

Vedoucí oddělení technologií postupně ve firmách získávají na důležitosti, protože právě v jejich oddělení obvykle začíná cesta snižování nákladů firmy. Proto si mnoho CTO brousí zuby na vyšší posty – třeba na post výkonného vedoucího. Článek přináší příklad jednoho z nich, kterému se to již povedlo – Mika Willense. Ten tvrdí, že ambiciózní manažeři technologických oddělení by se měli soustředit především na dva aspekty: získání různorodých zkušeností a možnosti ovlivnit zisky firmy.

Především je důležité, aby se vedoucí oddělení technologií oprostil od ryze technologického uvažování a soustředil se spíše na manažerské schopnosti a schopnost strategického uvažování. Představenstvo firmy se může samo postarat o to, aby si takový člověk mohl doplnit vzdělání a zkušenosti v rámci firmy. Znalost informačních technologií jim však může být pochopitelně také k užitku – například pokud později formulují strategie online obchodu firmy.

Firma si může sama vypěstovat možné budoucí výkonné manažery, například tím, že bude lidem z oddělení technologií poskytovat manažerské kurzy. CTOs musí velmi přesně vědět, jak podnik funguje, především po ekonomické stránce. Musí mít také přehled o marketingu a o tom, jak motivovat a vést zaměstnance a jak správně komunikovat. Neocenitelná je i schopnost zviditelnit firmu v očích zákazníků.

Zdroj: Infoworld - magazín o nových technologiích, podnikových strategiích, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Infoworld