Čas vypnout mobilní telefon

Dva nedávné průzkumy společnosti NFI Research, které proběhly mezi manažery na území Spojených států, upozornily na nutnost lepšího dodržování etických pravidel při telefonování z mobilních telefonů. Většina respondentů se shodla na tom, že obchodování by šlo daleko lépe, kdyby lidé používali své telefony správně. Nejnepříjemnější je podle průzkumů kancelářská politika a hlasité mluvení.

Respondenti se vyjádřili pro zákaz používání mobilních telefonů během porad. S výjimkou mimořádných situací podle nich neexistuje žádný důvod pro přijímání hovorů při poradě, natož pro případy, kdy účastník porady sám někomu telefonuje. Největší nevychovaností je pak to, když se účastník porady zvedne ze židle a jde si svůj telefonát vyřídit mimo zasedací síň. Lidé, kteří se takto chovají dávají, ostatním účastníkům jasně najevo, že pro ně porada není důležitá.

Další necitlivost při telefonování z mobilního telefonu se projevuje v okamžiku, kdy se manažer pohybuje mimo kancelář a na veřejných místech mluví do telefonu tak hlasitě, že jej slyší široké okolí. Zvláště nepříjemná je tato situace v letadlech nebo při obchodních schůzkách v restauracích. Manažeři, kteří zasednou do letadla nebo k obědu a začnou ihned hlasitě telefonovat, zanechávají jediný dojem – že chtějí upozornit své okolí na to, jak jsou důležití.

Průzkum také upozornil na důležitou skutečnost, že mobilní telefony mohou kromě obchodních záležitostí narušovat i osobní životy manažerů. Nastává proto čas pro ty, které obtěžuje nevhodné užívání mobilních telefonů v jejich blízkosti, aby dali jasně najevo, že s tím nesouhlasí. Mohou to říci přímo nebo jen odejít a zanechat provinilce samotné s jejich telefony.

-kk-

Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com