Čas není jen kalendář

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Každý podnikatel, manažer, ale například i obchodník, hledá způsoby, jak lépe řídit svůj čas. Když zadáte heslo „time management“ do vyhledávače, hned máte k dispozici miliony stránek, které se tomuto tématu věnují. Většina z nich se zabývá různými doporučeními, jak lépe pracovat s kalendáři. Nedospěli jsme však již do bodu, kdy kalendáře řídí nás a ne obráceně? „Přestaňte řídit čas,“ radí na serveru Forbes.com Henna Inamová, která strávila 20 let na manažerských pozicích ve společnostech P&G a Novartis v sedmi zemích světa.

Henna Inamová připomíná pojetí času v myšlení starých Řeků. Ti měli pro slovo „čas“ dva různé pojmy – „Chronos“ (čas podle hodin nebo kalendáře) a „Kairos“ (čas vhodný pro určitou událost). V dnešní době se příliš soustředíme na Chronos, čímž přicházíme o možnost být efektivnější díky využití momentálních příležitostí, které se nám nabízejí. Co bychom tedy měli řídit místo času?

Vztahy

Přílišné soustředění na čas konání schůzky v kalendáři nebo odškrtnutí úkolu v seznamu úkolů nás odvádí od vnímání ostatních. Chceme-li být úspěšnými lídry, musíme vnímat, co se děje s lidmi v našem okolí a hledat způsoby, jak jim lépe porozumět.

Stres

Úporná snaha všechno stihnout vede ke zvýšenému stresu, který se dotýká nejen nás samotných, ale i našeho okolí. Je totiž silně nakažlivý. Úkolem každého lídra je vytvářet prostředí, v němž bude místo stresu fungovat podpora.

Soustředění

Kolikrát jste již slyšeli, že multitasking zvyšuje stres a snižuje produktivitu? Tak tomu věřte. Soustřeďte se vždy na jeden úkol.

Naslouchání

Když k nám někdo mluví, často v duchu počítáme čas nebo si připravujeme, co chceme říci. Výsledek je zřejmý – neposloucháme. Učte se proto opravdu naslouchat a uvidíte, že s vámi lidé budou více mluvit. Získáte také více informací a možnost lépe se rozhodovat.

Náhled

Dokážete změnit svůj přístup na základě nových informací a příležitostí, nebo se rozhodujete stále stejně bez ohledu na to, co nového se dozvíte?

Souhlasíte s tím, že bychom měli měřit čas také z pohledu kvality?

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace