Bylo nebylo...

Přimět někoho, aby vám naslouchal je poměrně obtížné. Měli byste si proto uvědomit, že nejlépe dokážete upoutat něčí pozornost dobrým příběhem. Vůdcové v průběhu celých dějin sdělovali své myšlenky v podobě příběhů a přirovnání. Terrence L. Gargiulo, autor knihy o strategickém využití příběhů v organizační komunikaci, vysvětluje, jak vyprávění může ve firmách zdokonalit komunikaci, proces učení i motivaci.

Příběhy vytvářejí spojení mezi lidmi, budují důvěru. Dokáží vytvořit prostředí otevřené komunikace, které podpoří pracovní výkonnost. Pracovní metafory pomohu zaměstnancům k efektivnějšímu uvažování a rozhodování, podpoří vznik různých názorů. Vznikne tak uvolněné pracovní prostředí, které bude zaměstnance motivovat. Vůdcové mohou prostřednictvím příběhů zajistit na pracovišti atmosféru aktivního naslouchání a zlepšit tak řízení projektů i výkonnosti.

-kk-
Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer