Budování kontaktů vždy a všude

Profesionální networking není jen záležitostí zvláštních společenských příležitostí. Příležitosti pro budování kontaktů jsou totiž všude. Někteří odborníci to již vědí dávno, například realitní agenti. Každého, koho potkají, považují za potenciálního klienta. Nosí tak vizitky s sebou nejen na obchodní setkání, ale i na dětské oslavy narozenin a další akce. Vždy je však důležité zůstat profesionální, vyvarovat se přílišné ctižádostivosti a arogance.

Zkuste začít u místní obchodní komory. Stanete-li se členy, nové kontakty na sebe nenechají dlouho čekat. Pomoci vám mohou i stále populárnější komunitní servery, např. MySpace nebo LinkedIn. Nesnažte se ale získat co největší počet jakýchkoli kontaktů. Oslovíte-li totiž tisíc lidí a jen tři z nich si budou pamatovat vaše jméno, nebude to pro vás nijak užitečné.

Lepší strategie je snažit se o udržení kontaktů s lidmi, s nimiž jste se seznámili při obchodní příležitostech. Zapojujte se s nimi do on-line diskusí. Na Internetu se prezentujte stejně profesionálně jako ve své firmě.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com